Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ocak '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Suni Teneffüs Yap Bana Bebek

Suni Teneffüs Yap Bana Bebek
 

********************************************************************************************************************************************************************************************************



“Ben daha fazla beklemedim hemen ellerimle kızın çenesini kavrayıp ağzından suni tenefüs yapmaya

başladım.

Fakat bu arada ruhumdan hiç ses çıkmıyordu, çok sessizdi.

Kız hala uyanmamıştı.

Ellerimi üst üste getirip kızın göğsüne bastırdım.

Üç kere, gördüğüm kadarı ile işe yaramıyordu.

Tekrar suni teneffüs, tekrar ellerimle göğsüne bastırdım.

Nihayetinde kızın ağzından su geldi ve gözlerini açtı..

-Allah’ ım kurtardım işte, işe yaradı ruhum, dedim.

Kalktım, ruhuma sarıldım.

Ağlıyordum ruhumun boğazına sarılarak.

Bir hayat kurtarmıştım.

Ruhumun yanaklarından öptüm.

Bıyıklarından da öptüm.

Bıyık! Ruhumun bıyığı yoktu ki!

Ve bu kadar uzun boylu değildi, ve bu kadar iri kıyım hiç değildi.

Adam beni iyi benzetmişti.

Durumu izah etmeye çalıştıysam da, anlamamıştı.

Ruhum her zaman ki gibi, çoktan uzaklaşmıştı yanımdan.

Onu önce bir kaşık suda boğup, sonra suni teneffüs yapacaktım!”(Alıntı)

 

Tamamen bilimsel bir yazı olmasına niyetleniliyor.

Arada sırada yapılacak kaçamak söz kaçışları için, şimdiden özür dilenir!

 

Suni teneffüs olayı; gayet ciddi ve ciddiye alınması gereken, tıbbi bir eylemdir.

 

“Doktor Peter Safar' ın "Hayat öpücüğü"; 1960'lı yıllarda yeni göğüs kompresyonlarıyla birleşerek,

bugün “CPR – kardiyo-pulmoner canlandırma” diye bildiğimiz tekniğin ortaya çıkmasını sağlamış.”

 

Akademik açıklaması bu olan suni tenefüs; yani halk tabiriyle, hayat öpücüğü: solunum yolları

tıkanmaya uğrayan bir canlının, bu yollarının açılmasını sağlamak ve normal nefes alış veriş işlevini

yeniden kazandırmak için yapılan eylemin adıdır.

 

Şok geçiren bir kişinin, ilk olarak hava yolu açılmalıdır. Hastanın kalp atışları ve solunumu olup

olmadığının kontrol edilmesi gerekir. Gerekli durumlarda kalp masajı ve suni teneffüs başlatılabilir. Bunu

takiben, damardan sıvı verilerek kan basıncının normale yükseltilmesi önemlidir. Şok'a müdahale için,

bu konuda mutlaka eğitim gereklidir.

 

Böyle bir durumda:


İçim cız etti, sinek vız etti, anam tuz ekti tarhana çorbama.

Bebek nerelerdesin, böyle bir etek giymemelisin, frikik mirikik vermemelisin, polemikle ortamı

germemelisin!


“Gelişmelerin yurt içinde yarattığı tedirginlikle İMKB geriledi, dolar yükseldi. Dünya piyasalarındaki

dalgalanmanın etkisiyle yükselen kur; 'düşük kur'dan şikayetçi ihracatçıya "suni teneffüs" gibi geldi.”


“Turizmcilere bu dönüşüm sırasında, bir şekilde suni teneffüs yapmak; onları ayakta tutmak lazım`

dedi.

 

“Ben, senin beni sevebilme ihtimalini seviyordum; suni teneffüs saatlerinde.” (Y. Erdoğan)
 

Yırtmacı bacağa da kondurmuş, kış günü havaları noldurmuş, her yanını çamur ile doldurmuş;

suni teneffüs yap bana bebek, suni teneffüs yap bana tepek!

 

Uygunsuz hale geliyoruz, suni teneffüsle başlamıştık oysa ki her şeye!

 

Bakıyorum, gülüyorum, arkamı dönüp, yürüyorum.


Pehhh! 

 

 

 
Toplam blog
: 432
: 6177
Kayıt tarihi
: 08.10.06
 
 

Med cezir içinde kafasına estiği gibi yaşayan bir havva kızı birazcık kağıt kalem aşinalığı olmas..