Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Nisan '09

 
Kategori
Kültürler
 

Sünnet erkeklere sünnet

Sünnet erkeklere sünnet
 

Kültüründe 'normal' veya 'geleneksel' sayıldığı için görünmeyen kadına yönelik şiddet biçimi hatta bir vahşet olduğunu düşündüğüm küçük yaşta kızların sünnet edilmesi Afrika’nın 28'den fazla ülkesinde uygulanmakta. Umman, Yemen, Birleşik Arap Emirliği, Endonezya, Malezya ve Kuzey Irak'taki bazı kürt bölgelerinde de daha az olmakla birlikte sünnet geleneğine rastlanıyor. Bu ülkelerden gelen göçler nedeniyle kadın sünnetinin Avrupa, Kanada, ABD, Yeni Zelanda ve Avustralya'ya taşındığı söylenen, uygulama kadınlara yönelik şiddetin en uç noktalarından biri bence.

Bu olayı yaşayan en bilinen örnek Ünlü top model Waris Dirie, bu vahşeti hayatının anlatıldığı kitapta şöyle paylaşmış:

Somali'de yaygın olan bir inanca göre kızların bacakları arasında, doğarken getirdikleri, ama temiz olmayan kısımları vardır. Bunların vücuttan uzaklaştırılması gerekir. Küçük bir kızlıktan kadınlığa geçiş olarak kabul edilmiş bu tören bizler tarafından büyük bir arzu ve endişeyle beklenir. 

Sünnetimden bir gün önce annem bana tuvaletimin gelmemesi için fazla su ya da süt içmememi söyledi. Bunun ne anlama geldiğini bilmiyordum.

O an geldiğinde gün yeni ağırmaya başlamıştı ve biz epeyce uzaklaşmıştık. Artık kızların bu saatlerde nereye ve neden götürüldüğünü biliyordum. Çığlıkları duyulmamalı ve diğerlerini ürkütmemelilerdi. Annem yaşlı bir ağacın kökünden bir parça çekip çıkardı. Sonra beni kayanın üzerine oturttu. Bacaklarımı iki yana açarak arkama oturarak başımı göğsüne dayadı. Kollarımı arasına yerleştirdi.''ısır''...

''-canım yanacak!'' diye mırıldandım dişlerimin arasındaki kökle. Ayaklarımın arasına baktım ve çingene kadının hazırlandığını gördüm. Gözlerinde ölü bir bakış, yüzünde sert bir ifadeyle bana baktı. Sonra eski bir çantanın içini karıştırdı. Kocaman bir bıçak çıkartacağını beklerken küçük bir torba çıkarttı. İçinden çıkardığı jilete tükürüp elbisesine sildi. Annem bir eşarpla gözlerimi kapadı.

Sonra hissettiğim şey etimin kesildiğiydi. Kör jiletin bir ileri bir bir geri derimi biçerken çıkarttığı sesi duyabiliyordum. Bacaklarım titremeye başladı ve ben Tanrım çabuk bitsin diye yakarmaya başladım.Sonrasını hissetmedim çünkü bayılmışım.

Kendime geldiğimde bittiğini sandım, ama bu sefer en kötüsü başlamıştı. Katil kadın akasya ağacından kazıdığı dikenlerle derimde delikler açmak için kullandı, sonra kalın beyaz bir ipi deliklere geçirerek dikti.

İşte bu şekilde anlatmış Waris Dirie yaşadığı bu en kötü anı.Tabi ben burada oldukça özetleyerek baksettim. Sonraki aşamaları da var bu yaşananların. Merak edenler için kitabın adı Çöl Çiçeği.

Farklı kültürler , gelenekler, inanışlar...Bir yanım bu vahşete dur demek isterken diğer yanım inançlar karşısındaki çaresizliği kabulleniyor. Söylenecek, söylemek istediğim çok şey var ama yapacak birşey olmayınca sözler havada asılı kalıyor ... 

 
Toplam blog
: 43
: 2651
Kayıt tarihi
: 04.01.09
 
 

Evi, eşi, işi ve çocuklarıyla yoğun şekilde koşturmaca bir hayat yaşarken, kendini ihmal etmeyen, bu..