Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ağustos '09

 
Kategori
Sosyoloji
 

Süper bir beyin: Hakan Mengüç

Süper bir beyin: Hakan Mengüç
 

Hakan Mengüç’ü ilk Sınırsız Güç grubu ile tanıdım. Yazı ve videolarını takip ettim. Farklı bir stili vardı, yaratıcıydı, belli ki bu konularda doğuştan gelen bir yeteneği vardı. Onun hakkında bir şeyler yazmak istiyordum ama bir türlü fırsat olmuyordu. En sonunda, 19 saatlik konuşmasını 4 günde hafızaya aldığını ve bir günde 500 kelime İngilizce öğrendiğini anlatan yazısını okuyunca bu kişiyi yazmalıyım artık dedim. (Linki sayfanın aşağısında) Ülkemizdeki dehalardan herkes haberdar olsun.

Kendisinin hayat hikayesini inceledim, insanların onun hakkında yaptığı yorumları okudum ve bu yaşında bu kadar çok şeyi nasıl yapabildiğine şaşırdım. Kendisini takip eden 10 bin kişiye yakın kaliteli bir izleyici kitlesi var.

Kendisi yaşam koçluğu yapıyor. Üniversite hocalarından fabrika işçilerine kadar bir çok kesimle çalışmış. Şirketlere koçluk yapmış. Sporculara koçluk yapmış, koçluk yaptığı sporculardan Mustafa Alımcı Karate Dünya şampiyonu olmuş.

Türkiye’nin neredeyse yarısını gezmiş.

Ayrıca bir tiyatrocu, iki arkadaşı ile birlikte Bursa Tiyatro atölyesini kurmuşlar ve festivallerde oynamışlar.

Yazarlığı da var, tiyatro oyunları yazmış, Bilgesu Erenus ile ortak bir yazım çalışmasında bulunmuş. Yaratıcı yazarlık eğitimlerine katılmış, dersler vermiş.

Hint felsefesi, Uzak doğu felsefeleri (Tao, Zen) üzerine çalışmalar yapmış, bu konuda eğitim çalışmaları düzenlemiş.

Bunun dışında müzisyen, TRT sanatçılarının korolarında çalmaktan tutunda, Hint Müziği, Jazz müziği yapmış ve çeşitli gruplarda çalmış. Yerel Gündem’de gençlik gruplarını yönetmiş

Psikoloji çalışmaları da bir hayli fazla, daha 16 yaşındayken Sigmund Frued’un o karışık eseri Günlük Yaşamın Psikopatolojisi kitabını okumuş. Profesyonel olarak hipnoz uygulamaları yapmış. Sertifikalı NLP, Hipnoz eğitmeni olmuş ve bunun gibi bir çok konuda uzmanlık kazanmış.

Yaratıcılık atölyesinden tutunda, Topluluk Önünde konuşma eğitimine kadar bir çok eğitim geliştirmiş ve hepsini kendisi oluşturmuş.

Yani karşımızda (en azından benim düşüncemle) gerçekten takdir etmemiz gereken biri var ve onun dehasından yararlanmalıyız.

Bu arada tatilden döndükten sonra kendisi ile birebir röportaj yapmayı planlıyorum. Bu röportajı da sizlerle paylaşacağım.

 
Toplam blog
: 15
: 7553
Kayıt tarihi
: 09.08.09
 
 

1981 Muğla doğumluyum. Kendimi bildim bileli öğrenmeye ve gelişime meraklıyım. Dahilik, Deha ve Otiz..