Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Aralık '13

 
Kategori
Eğitim
 

Süper Hormonlu notlar

Ne bekliyordunuz peki? Yıllardır Türkiye’de olan bir durumdur bu zaten. O kadar farklı okul açarsanız, o kadar farklı grup oluşursa eğitim içersinde herkes kendi borusunun ötmesini ister tabiatıyla. Benim kafam hep karışırdı, bu şunun okulu, bu bunun okulu, burada bunlar güçlü, bunlar bol kepçe notlar veriyor, bunların dershanesi daha kaliteli, bunlar bunları sevmiyor, bu gruba gir iş bulma şansın artar, bu gruba girersen bunlar seni sevmez, bu grup daha vatansever, bu grup daha torpilci vb. Döndükçe döndük bu çarkın içinde. Her grup kendi öğrenci grubunun başarılı olmasını ister. Bunun için her türlü yolu deniyorlar maalesef. Başarıyı, bir şekilde para kazanma, daha çok öğrenci bulma ve genişleme olarak görüyorlar. Ama kimse hormonlu notlardan bahsetmedi düne kadar.D ün gazetelerin manşetinden herkese günaydın, özel okullarda şişirilmiş notlar verilmiş dendi. Günaydın demek dışında bir şey demiyorum? Yıllardır bu iş yapılıyor da yeni mi haberiniz oldu? Kardeşim istanbul'daki lisede notların çok düşük verilmesinden şikayet ederken bu özel okullarda verilen notlarla o lisedeki düşük notlu öğrencilerin hakkını kim koruyacak? Onlara da niye şişirilmiş notlar verilmiyor? Bu demektir notları düşük verilen liseler birkaç puan eksikle girecek üniversite sınavına. Aklıma, bir nevi küçükte olsa özel bir katsayının özel liselere verildiği geliyor. Okul hayatım boyunca o kadar şişirilmiş nota, torpile şahit oldum ki anlatamam. Ortaokul da hoca ile ahbap olanların beş alması kaçınılmazdı. Ne yazık ki, ben o kadar çalışarak ancak bir dört veya beş alabiliyordum. Pişman da değilim hakkımla aldığım için.

B. Sağlık Meslek Lisesi Türkiye tarihinde az görülecek bir torpil olay ile sarsıldı 1996 senesinde. Hocaların kayıt için bir sürü para aldığı ve hakkedenlerin kazanamadığı bir lise idi. Babamdan böyle bir talepte bulunulmuş fakat parası olmadığı için vermemiş ve ayrıca liseye de gitmemi istemiyordu. Nasıl olduysa şikayet oldu ve müfettiş mi gönderildi bilmiyorum. Not ortalaması ile sıralamalar yapılmıştı o sene. Aynı sınıfta okuduğum ortaokuldan  F.B kazanırken ben kazanamamıştım notu benden çok düşük olmasına rağmen. Sonra yapılan araştırmada babası aynı ortaokul müdürü olan F.B nin üç yıllık notlarının değiştirildiği ortaya çıktı. Alımlar iptal edildikten sonra ikinci sıralamada o zamanın tabiriyle sağlık üniversitesini kazanmıştım. Oradan mezun olanlara hemen kadro veriliyordu o yıllarda, üniversite mezunu olanlar kadro bulmada zorlanırken. Lisenin yöneticisi siyasilerin desteği ile mi, bilinmez görevden alınmadı. Bu müdür sonradan müsteşar oldu. Şok oldunuz değil mi? Notlar sonradan okul yöneticileri tarafından değiştirilmiş, bu da herhalde süper hormonlu nottur? Açık ve net söylüyorum o kadar haksızlık ve torpil oluyor eğitim kurumlarında insanın aklı şaşıyor.

Üniversite de aynı durumu yaşamadım değil. AA bekleyip de BB ve CC aldığım çok ders oldu!Detayları anlatmayacağım ama çok rahat AA getiren arkadaşlar da oldu. Yaz okulları, notların resmen satıldığı zamanlardır çoğu üniversitede. Daha önce dolaylı yoldan rüşvet talebinde bulunan hocalara da şahit olmuştum meşhur bir dersten üniversitenin ilk yıllarında. Bazı hızlı yüksek not alan öğrenciler ile çok sohbet etmişimdir...

Yukarıda yazdıklarım kimseyi zan altında bırakmak için değildir. Temel amacım not vermede ciddi sıkıntıların olduğunu ortaya koymaya yöneliktir. Üniversitelerde notların pazarlandığını söylemek kısmen de olsa artık medya üzerinden ortaya konulmuştur. Temel soru; bunlar nasıl düzeltilir? Çalışkan öğrenciler nasıl tespit edilir? İnsanların hakları nasıl garanti altına alınır? Standard bir eğitim gerek miyor mu? Herkes farklı olunca ortak değerleri nasıl oluşturacağız?Eğitimde kalite nasıl artırılır?

Muhakkak güçlü bir kontrol sistemi, cezalar ve adil sınavlar ile mümkündür. Ayrıca üniversitelerde, liselerde ve ortaokullarda adil, dürüst, çalışkan ve idealist hocaların varlığını unutmamak gerekir. Bunlar olmasaydı durumun çok daha kötü olacağını söyleyebilirim. Onlara ayrıca teşekkür etmek istiyorum.

 
Toplam blog
: 36
: 491
Kayıt tarihi
: 28.10.13
 
 

Marmara Üniversitesi Endüstri Mühendisliği okudum. Yüksek Lisansımı Almanyada yaptım. Sağlık,  te..