Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mayıs '16

 
Kategori
Sinema
 

Süper kahramanlar birbirine girmiş

Süper kahramanlar birbirine girmiş
 

Tanıdığım ilk insanüstü yetenekleri olan kişi siyah beyaz tek kanallı televizyon zamanından, Altı Milyon Dolarlık Adam’dı. Aslında oldukça hızlı olması gereken o atlayıp zıplamalar bir de dizi de ağır çekim verildikçe nefesim kesilerek izlerdim adeta. (Bu ağır çekim gösterme olayı sanırım o zaman bilgisayar efektleri filan, teknolojinin şimdiki gibi olmayışındandı galiba).
 
Sonra, galiba ortaokula giderken Superman çizgi roman olarak yayınlanmaya başlamıştı, (ilk sayısını alamamıştım ve çok üzülmüştüm, şimdi hiçbiri elimde yok ve gene çok üzgünüm).
 
Uçan adamın bir yumruğu ilerde, öteki yumruğu dirsekten kırılmış göğüz hizasında, bir dizi karnına çekilmiş halde resmedilen karakteristik uçuşunu kağıtlara çizip kartonlara yapıştırıp evin içinde uçururdum (80’ler işte).
 
Herhalde o dönemlerden içimde bir şeyler kalmış olmalı ki, halen süper kahraman filmlerini izlemeyi seviyorum, ama belki de uzun bir süredir çizgi roman okumadığımdan, Marvel (ya da DC) evrenine dair pek bilgim yok. Bu yüzden Kaptan Amerika – Kahramanların Savaşı’nı sanırım bir parça mevzudan bihaber gözle izlemiş oldum. Öyle izleyince de biraz dışında kalmış hissettim.
 
Koltuğu biraz daha geriye itip de araya biraz daha mesafe koyunca başka şeyler görmek de mümkün olabilir. Gücü olanların güçlerini sorumsuzca kullanmasının masumlara zarar verebileceği fikri için buna ihtiyaç yok, film bunun üzerine kurulmuş nasılsa. Ama güvenlik için özgürlükten vazgeçilmeli mi? Ya da bürokratlara güvenmeli mi? gibi bir takım 21. Yüzyıl Amerikan menşeili tartışmaların uzantılarını görebilirsiniz. Ve elbette bunun net bir cevabı verilmiyor filmde ama özgürlük diyenler birazcık öne çıkıyor sanki (ya da siz bunu Green Card reklamlarında hep sunulan “sokakların” Amerikan yaşam tarzı ile aslında Amerikan Devleti diye de okuyabilirsiniz).
 
Neyse!.. Gene de fena film diyemem ama bu kez benden çok süper kahramanların alternatif evrenine dair benden daha çok bilgisi olanlara hitap ediyor sanırım.
 
Toplam blog
: 19
: 213
Kayıt tarihi
: 07.08.11
 
 

Bir firmada muhasebe işlerine bakanlardan birisiyim... İstanbul'da doğdum, yaşıyorum ama bir fırs..