Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Aralık '10

 
Kategori
Haber
 

Süper Köpek Chaser

Süper Köpek Chaser
 

ABD'nin Güney Carolina eyaletinde yaşayan psikologlar Alliston Reid ve John Pilley, 'Chaser' adlı Border Collie cinsi dişi bir köpeğe 1022 farklı nesnenin adını öğretmeyi başarmış. Bu haberi okuyunca çok şaşırdım çünkü bu bir rekor. Şimdiye kadar en çok iki yüz küsür kelime öğretilebildiğini biliyordum. Yine aynı cinsten bir köpeğe öğretilebilmişti bu kadar kelime.

Bugüne kadar yapılan araştırmalarda hep hayvanlar arasında birinci sırayı orangutanlar alırdı. Neye göre zekilik? Elbette ona öğrettiğiniz ve geri dönüm aldığınız orana göre. Yunuslar ve hatta atlar ilk sıralarda yer alırdı. Hatta papağanların konuşabilme özelliği bile oldukça zeki bir hale getirirdi bu rengarenk şirin hayvanları.

Benim merak ettiğim gerçekten bu hayvanlar arasında en zekisi köpekler mi, orangutanlar mı, yunuslar mı??? vs. Yoksa bu sevimli köpeğe bu kadar kelimeyi öğretebilen kişiler mi çok zeki?? Yani eğitmenleri mi?

Habere geri dönecek olursak, Wofford Üniversitesi'nde görevli Reid ve Pilley'in 6 yaşındaki Chaser'a 3 yılı aşkın bir süre boyunca günde 4-5 saat eğitim vermişler. Bu süre boyunca 838 farklı testten geçirilen Chaser, her sınavda kendisine sorulan 20 sorudan en az 18'ini doğru yanıtlamış. Köpeğe her seferinde farklı bir nesne gösteren iki psikolog, Chaser ezberleyene kadar nesnenin adını tekrarlamış. Bunların şekillerini ve işlevlerini de kavradığını gösteren Chaser, 3 yaşındaki bir çocukla eşit başarı ortaya koymuş. Akıllı köpek başarılı olduğunda 'Blue' adı verilen küçük bir topla oynama ödülü kazanıyormuş. Ödülle eğitim var yani.

Bence bu iki eğitmene hangi hayvanı verirsek verelim eğitebilirler. Öğretme yöntemleri çok büyük önem teşkil ediyor bence. Bir sorum daha olacak nacizane, bu arkadaşlar, kendi dillerini konuşmaktan aciz, kelimeleri doğru dürüst anlayamayan, kendi dilini 300 kelime civarında kelime dağarcığıyla kullanıp konuşan insanlara da öğretebilirler mi 1000 küsür kelimeyi??

Her duyduğunu farklı algılayan, olayları çarpıtıp kendi istediği gibi gören, kendi doğrularından başka doğruları kabul etmeyen nicelerine bu akıllı köpeği örnek göstermeyi bir borç bilirim. 1000 değil 500 kelimeyi doğru algılasın böyleleri ben bu ülkenin en büyük sorunu olan cehalet sorununun biteceğinden eminim.





 
Toplam blog
: 144
: 2928
Kayıt tarihi
: 30.10.06
 
 

İzmir Cumhuriyeti'nde yaşıyorum... Sarmaşık Sanat Atölyesi'nde ebru sanatı ile uğraşıyorum. En es..