Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Şubat '13

 
Kategori
Teknolojinin Geleceği
 

Super Mario oldu Fenomen Mario

Super Mario oldu Fenomen Mario
 

...ne insanlar tanıdım sanalda muhabbetin dibine vururken yüzüme karşı iki kelime edemeyen...


Madem eskilerden konu açıldı havaya girebilmek adına Tarkan – Şımarık dinleyerek yazıma başlıyorum.

Sizin hangi döneminize denk geldi bilmiyorum ama 90lar benim çocukluk yıllarımdı, yani en masum, en cefasız, en yan gel yat dönemim, tek derdimiz komşudaki oyuncaktan daha iyisine sahip olabilmekti, zaten çok da alternatifimiz yoktu. Sonradan atariler arkasından bilgisayarlar yaygınlaşsa da günümüz  nesli kadar sanal değildik. Özellikle 2000den sonra doğanlar ( Bunlar bana hep araba model yılı gibi gelmiştir.) ile 2000 öncesi arasında uçurum var. Ee teknoloji insandan hızlı büyüyor, doğumu 4. jenerasyon telefonla fotoğraflanan çocuğun ilk emekleyişi bir üst modeliyle videoya alınıyor, hal böyle olunca çok da garipsememek gerek aslında.

90’ların ‘Dışarı geliyor musun?’ kavramı günümüzde ‘Online mısın?’ a dönüştü. Eskiden sokaklarda futbol oynayan çocuklar şu an ağzı açık hipnoz olmuşçasına oyun konsollarında top koşturuyor, ebelemece oynayan çocukların yerini Facebook’ta birbirini poke’layan nesil aldı, herkes o kadar aynılaştı ki yaş kemale erince insanların birbirine anlatacak farklı anıları bile olmayacak. Bir televizyon kanalında oğlunun Twitter takipçi sayısıyla övünen baba bile gördü bu gözler daha nolsun. Kızımı ne doktorlar mühendisler istedi vermedim yerine ne fenomenler istedi de vermedim diyen anneler çıkarsa hiç şaşırmam. Sırf küçükler değil bu duruma uyum sağlayan, bizler de bağımlılık yolunda ilerliyoruz, ne insanlar tanıdım sanalda muhabbetin dibine vururken yüzüme karşı iki kelime edemeyen, eğer bu yazıyı okuyorsanız sizden yakın arkadaşlarınızla en son ne zaman buluşup güzel, bol muhabbetli vakit geçirdiğinizi düşünmenizi istiyorum, yoksa aynı masada elinizde telefon farklı alemlerde miydiniz? Cevap ortada aslında.

Sonuç olarak, daha bilgili donanımlı fakat bir o kadar da hızlı tüketen nesillerle karşı karşıyayız, biz de dahil, kendini bu sanal dünyadan biraz olsun soyutlayabilen ya da lehine çevirip kendini geliştirebilenler başarıyı elde edecektir. Bombanın pimi çekildi, gevşemeye devam ederse o çok sevdiğimiz teknoloji her an elimizde patlayabilir benden demesi..

 
Toplam blog
: 9
: 1376
Kayıt tarihi
: 28.01.13
 
 

Hukuk okumakla meşgul. ..