Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Kasım '13

 
Kategori
Güncel
 

Süper şövalye Ajda Pekkan...

Süper şövalye Ajda Pekkan...
 

Görsel internetten alınmıştır.


Ülkemizin Süper Star unvanlı değerli sanatçısı Ajda Pekkan, Fransa'nın 'Chevelier de L'ordre des Artset des Lettres' sanat ve edebiyat şövalyelik nişanına layık görülmüş. Pekkan'a önceki akşam Beyoğlu Fransız Sarayı'nda düzenlenen davet ile nişanı takdim edilmiş.

Nişanın takdim edilmesi sonrası konuşma yapan AB Bakanı Egemen Bağış, "Şövalyelik unvanı ancak Ajda Pekkan'a yakışırdı. Bu olay ile sadece Fransa ile ilişkilerimiz değil, AB ile olarak bağlarımızda kuvvetlenecektir. Böyle birşey ortada yokken dahi bana sorulsaydı, şüphesiz 'Ajda Pekkan olurdu' dedim. Umarım Ajda Pekkan'da AB konusunda Fransa'yı ikna edecektir" demiş.(Milliyet)

Süper star Ajda Pekkan, "Benim devletim bana 'devlet sanatçısı' unvanını verip tekrar geri almasından sonra böyle birşey olabileceği aklımın ucundan dahi geçmiyordu. Üzerimde artık büyük bir sorumluluk var. Bundan 26 sene önce Fransız basını tarafından 'Yılın en iyi yabancı şarkıcı' ödülünü almıştım ama bu öyle pek ses getirmemişti" demiş.

1998 yılında Kültür Bakanlığı tarafından 'Devlet Sanatçısı' ünvanıyla onurlandırılan Pekkan’ın, ressam Mehmet Güleryüz’ün açtığı dava sonucu devlet sanatçısı unvanı geri alınmış.

Birçok değerli sanatçımız var ki devlet onları onurlandırmasa da halk tarafından onurlandırılıyor ve onlara değişik sıfatlar veriliyor. Süper star, mega star, kral, kraliçe, prens vs… Onlar en görkemli günlerini yaşarken beklentiler çok oluyor, tıpkı Egemen Bağış’ın Pekkan’dan AB konusunda Fransa’yı ikna etme beklentisi gibi. Ya da akiller arasında tutulup vatandaşı ikna etmesi beklentisi gibi.

Devir, devran dönüyor. An geliyor, düşkün hale geliyor bazı sanatçılarımız. Haberlerini okuyoruz basından, falanca huzur evinde sürünüyor diye. Beklentisi büyük olan devlet o zaman ne yapıyor merak ediyorum. 03 Kasım 2013

 
Toplam blog
: 278
: 1431
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

Bir Kamu Kurumundan emekliyim. Bloğumda; yaşadıklarımı, çevremde gözlemlediğim olaylar ile kendi ..