Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Eylül '19

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Süpermen de Kim, Ben Varken!

İşim gereği farklı sektörlerden, farklı mesleklerden insanlarla tanışıyorum. Bazen o kadar mütevazı insanlar oluyor ki, az önce mezuniyet töreninden gelmiş gibi davranıyorlar. Sonradan biraz araştırma, zorla ağızdan laf almayla arkalarından kocaman birikim ve uzmanlık çıkıyor. Bu tarz insanlarla sohbete doyum olmuyor. 

Bir de başka bir grup insan var ki evlere şenlik… Onlar gelmeden unvanları ve egoları elle tutuşmuş masaya oturuyor. Yanılıp da bu kişilere mesleklerini, uzmanlıklarını sorarsanız, vay halinize! İşte orada içlerindeki süpermen ortaya çıkıyor. Hatta bırakın bir şey sormayı, bazen bir “merhaba” yetiyor.  

 “Ben avukatım. Üç dil biliyorum. Uluslararası hukuk, denizler hukuku vs. hepsinde çok iyiyimdir. Bütün gazetecileri tanırım. Kaç senenin birikimi var… Değerli bir avukatım yani.” Birazdan ‘arkamızdaki dağları ben yarattım’ diyecek. 

Bir diğeri “mimarım” diye başlıyor söze. “Nasıl yani, böyle bir proje yapacaksınız ve benim adım size gelmeyecek?! Hayret vallahi. Bu tarz projelerde ben Türkiye’de tekim, nasıl adımı duymazsınız?” Siz ‘duymadım’ dedikçe dozu daha da yükselterek anlatmaya devam ediyor.  

Bir internet projesi için bir grafikerle görüşüyoruz. Meğer o da piyasanın en iyisi imiş! 
-Uzmanlığınız nedir? 
-Ben A’dan Z’ye marka adına her şeyde başarılıyım. Zaten birçok firma benim peşimde…  

(Başarılı olduğunu söylediği işlerden oluşan liste bu yazıya sığmaz.)

O görüşmeden aklımda kalan, “atlarım, sıçrarım, oraya da konarım, buraya da bulaşırım” iddiaları... 

Birisi gelip uzmanlık alanım dışında bir şey istese, “ben yapamam” cevabını veririm. Biliyorsam, “şu kişi iyi yapar” diyerek tavsiyede bulunurum. Her işi yapan, piyasanın en iyisi olduğu iddiasını taşıyan bu kişiler genelde hiçbir şeyi beceremeyenler olur. Şans, yüzlerine bir iki kere gülmüş, birkaç iş yapınca tuhaf bir havaya bürünmüşlerdir.  

Ne demiş Necip Fazıl Kısakürek?

Siz hiç, bir sarrafın bağırdığını duydunuz mu? Kıymetli malı olanlar bağırmaz.

Domatesçi, biberci bağırır da kuyumcu bağırmaz. Eskici bağırır ama antikacı bağırmaz. İnsan bağırırken düşünemez.

Üstelik bırakın, yaptığınız işi başkaları övsün. Öteki türlü çok komik oluyor. Bugüne kadar konuya böyle giren bir kişiyle bile iş yapmadım. Kendini iyi övüyor diye işini iyi yapacağına inanmıyorum. 

Bu arada kitabım çıktı. Piyasanın en iyisi. En iyi yazar benim. Her konuda çok iyi yazarım. Önce ben yazarım.

 …

İyi şeyler hep olsun...

 

 
Toplam blog
: 53
: 40
Kayıt tarihi
: 03.01.19
 
 

Yazar ..