Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Kasım '08

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Şüphe, korku ve diğerleri...

Şüphe, korku ve diğerleri...
 

Bu hafta başında bir sabah, saat 9 sıralarında duraktan geçecek servise binip okula gitmek için bekliyordum. Durağımız geniş ve işlek bir cadde üzerindedir ve yolun kenarında parketmiş arabalara çok rastlamayız. Beklediğimiz yerin biraz gerisinde Ankara plakalı olmayan eski bir otomobil yolda duruyordu. Öyle bir şekilde parketmiş ki, kaldırımla arasında neredeyse 1 metre mesafe vardı. Biraz erkence gelmiştim, yaklaşık 15 dakika kadar arabaya kimse gelmeyince aklıma takıldı:

- Terkedilmiş bir araba olabilir mi?
- Çalıntı bir araba olabilir mi?
- Benzini bitti de benzin almaya mi gitti?
- Arabada patlayıcı falan olabilir mi?

Aklımdan geçenleri durakta otobüs bekleyen bir hocamla paylaştım ve polisi arayacağımı söyledim. Bizimle bekleyen, henüz tanımadığım bir hocamızın biraz önce polisi aradığını söyledi. Demek aynı kuşkulara kapılan yalnızca ben değilmişim.

O sırada otobüsümüz geldi, şüpheli araba sağ şeridi tamamen kapattığı için arkasında bekledi. Biz tam otobüse bindiğimizde genç bir kişi o arabanın yanına geldi, kapısını açtı, sakince kemerini bağladı ve hareket etti. Anladık ki şüphelerimiz boşunaymış, araba vurdumduymaz bir kişi tarafından oraya parkedilmiş. Bir ana caddede sağ şeridi kullanılmaz hale getireceğin düşünmemiş. O şekilde parkettiğinde birilerinin kuşkulara kapılacağı aklına gelmemiş.

Arabasının yanına geldiğinde, sollayamadığı için arkasında bekleyen otobüse aldırmadan yavaş yavaş hareket edebilen kişiler olabiliyor çevremizde.

Ertesi gün aynı durağı kullandığımız bir arkadaşa durumu anlatırken, o gün benden bir saat önce duraktan otobüse bindiğinde de o arabanın orada olduğunu söyledi. Benim 15 dakika olarak düşünüp sorumsuz kişi yaftasını yapıştırdığım kişi meğerse en az bir-birbuçuk saat arabasını öyle bırakabilen, ciddi ciddi sorumsuz bir kişiymiş.

O sabah birçok kişinin aynı kuşkuları duyması şunu gösteriyor: Yaşadıklarımız herkeste aynı korkuları ve kuşkuları uyandırıyor.

Ankara, 7 Kasım 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..