Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '15

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Sürekli Yorgunsanız Fibromiyalji Olabilirsiniz! Fibromiyaljinin Tedavisi Var mı?

Sürekli Yorgunsanız Fibromiyalji Olabilirsiniz! Fibromiyaljinin Tedavisi Var mı?
 

Fibromiyalji Yaşamınızı Böler


Fibromiyalji Belirtileri:
 
Sürekli yorgunluk hissiniz var mı? Sabahları yataktan sürünerek mi kalkıyorsunuz? Boynunuz, sırtınız veya vücudunuzda ağrıyan yerleriniz, kulunçlarınız var mı? Bir alışveriş poşeti taşımak bile sizi yoruyor mu? İçinizde birçok şeyi yapmak isteği ve enerjisi olmasına rağmen bedeninizde yapacak gücünüz yok mu?  
 
İçinizde mutsuz değilsiniz ama sürekli mızmız, bir şeyler yapmaktan kaçınan birisi mi oldunuz? Bu durum depresyon ilaçları da kullanmanıza rağmen değişmiyor mu? Hormonlarınızda –tiroit, glikoz toleransında bozukluk, adet düzensizliği, yumurtalık kisti vb.- sorunlar var mı? Baş ağrınız var mı? 
 
Tüm bunların bir bölümünü taşıyorsanız fibromiyalji yada yumuşak doku romatizması olabilirsiniz. 
 
Fibromiyaljinin Tedavisi Mümkün:
 
Fibromiyaljiyi araştırırsanız tedavisi olmayan hastalıklar içinde yer aldığını göreceksiniz. İlaçlarla tedavisinin olmadığı doğrudur ama fibromiyalji tedavi edilebilir. Gökmen Yaklaşımı nedenleri bulup, integratif tıp yöntemlerinden özellikle nöral terapiyi kullandığında çözüme yaklaşılır. Nöral terapi tek başına yeterli olmaz aynı zamanda vücut balansını ayarlamak gerekir. Bu amaçla doğru diş sıkma tedavisi gerekli olmaktadır. 
 
Genç ve orta yaşa yaklaşan kadınların yaklaşık % 1 kadarında fibromiyalji olduğunu istatistikler söylüyor. Bu oran çok daha yaygın olabilir. Çoğu kadın bu tabloyla yaşamını devam ettiriyor ve doktora gitmiyor. Bazıları da doktora gidiyor ama fibromiyalji tanısı konulmuyor ağrı kesici, antidepresan veriliyor. Çevremizde dikkat edersek böyle kadınlar mutlaka vardır.  
 
Fibromiylajili Genç Kadının Öyküsü: 
 
32 yaşında, mimar, genç kadın hastamın da hayatını çok olumsuz etkilemişti.  Hastanın tipik fibromiyalji bulguları vardı (yaygın ağrılar, yorgunluk, bedende ödem vd.). Fibromiyaljide çoğunlukla görülen migren baş ağrısı yanı sıra son dönemde eklenmiş olan gerilim baş ağrıları mevcuttu.  
Tedavi öncesi: “ Başım, boynum, sırtım her yerim ağrıyor. Sırt ağrım belime hatta kalça etlerime kadar iniyor. 1 aydır boynumu neredeyse oynatamıyorum, sırtımdaki ağrı hiç geçmiyor. Ağrıdan vazgeçtim bu genç yaşta enerjim kalmadı. Hiçbir şey yapacak gücüm yok. Aslında isteğim var ama gücüm yok. Uzun süre rahat oturup çalışamıyorum. Ayakta duramıyorum, sırtım hemen ağrımaya başlıyor. Yağmur yağacağını yaşlı romatizmalılar gibi bedenim sızlamasından anlamaya başladım. 
 
Tüm bu yakınmalarım 3-4 yıldır, baş ağrılarım ise lise yıllarından beri var. Daha çok regl öncesi oluyor. Aralarda da aç kalırsam ya da çok stresliysem olabiliyor. Genelde başımın yarısında, zonklayıcı migren baş ağrılarım vardı. Son birkaç yıldır alnımda, tüm başımda ağırlık gibi çok şiddetli olmayan baş ağrılarım da olmaya başladı. Bu ağrılar bazen ayın yarısını buluyor. Sadece vücudum değil tüm başımda ağrımaya başladı.”
 
Tedavi sonrası: “Bu kadar iyileşebileceğimi düşünemiyordum. Fibromiyaljinin tedavisi yok diye ben de kendimi ağrılarımla yaşamaya alıştırmaya çalışıyordum. Ağrısız, yaşıma uygun enerjide yaşamak mümkünmüş. Önce yaşam enerjim dönmeye başladı, beraberinde ağrılarım yavaş yavaş kesildi. Şimdi eski enerjime döndüm. Birçok işe koşturabiliyorum. Yine de yorulmuyorum. Diş sıkmam için daha önce plak verilmişti. O plak hiç işe yaramıyormuş. Hocam bu işin uzmanı hocaya yönlendirince yapılanın çok faydasını gördüm ve iki plak arasındaki farkı çok iyi anladım.”
 
Bu hastanın var olan migreni üzerine fibromiyaljisi gelişmişti. Hayatta olan stres nedeniyle diş sıkması artmış ve sürekli olan gerilim baş ağrılarına neden olmuştu. Nöral terapi ve uygun bruksizm –diş sıkma-  tedavisi ile hasta olması gereken yaşam kalitesine kavuştu. İlaçlardan kurtuldu. 
 
 
 
 
 
Toplam blog
: 120
: 1777
Kayıt tarihi
: 07.05.14
 
 

Klasik tıp eğitimi ile integratif tıp bilgilerini birleştirerek “Gökmen Yaklaşımı” adını verdiği ..