Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Şubat '16

 
Kategori
Güncel
 

Suriye, Suriye

Suriye, Suriye
 

görsel alıntı


Suudi Arabistan’a ait savaş uçakları İncirlik Üssü’ne konuşlandırılmış. Kara Kuvvetleriyle birlikte IŞID’e karşı savaşacaklarmış.

Peh, peh..

Bu bana 150 kahraman (!) Peşmerge’nin törenlerle Türkiye topraklarından geçerek Kobani’ye uğurlanışını hatırlattı. Gidiş o gidiş oldu garipler. Akıbetleri meçhul..

IŞİD Suudileri de perişan edecek bence. Hiç bir savaş tecrübeleri yok zira.

Aslında Suudilerin şu anda IŞİD’e müdahale etmelerine hiç gerek yok. Biraz daha sabretseler iş kendiliğinden hallolacak. Çünkü işin içine Rusya girdi. Kim ne derse desin, kim ne yaparsa yapsın yanında Rusya’nın yer aldığı, açıkça da İran’ın desteklediği Esat Rejimi 1-2 yıla kalmadan Suriye’nin bütününü ele geçirecek. Eskisinden daha bütün, eskisinden daha istikrarlı bir Suriye oluşacak.

Sonra..?

**

Olan bize olacak…

**

Halep’ten Türkiye’ye 1 milyon mülteci daha geleceği söyleniyor. Elde var 1 (bir).

3 milyon da burada var. Etti 4 milyon. Rusya sayesinde bütünlüğünü ve zorla da istikrarını sağlayacak olan Suriye bu dört milyonu geri alacak mı?

Sizce alır mı?

Almaz, sittin sene almaz.

Kaldı mı kucağımızda 4 milyon Suriyeli.

Bunun en az 2,5 milyonu çocuk. Bu çocuklar yarın büyüyecek. 20-22 yaşlarına gelecekler. Doğru dürüst eğitim yok, iş yok, bizim ülkemizin Atatürk sayesinde geldiği medeniyet seviyesi hiç yok. Bu gün trafik lambalarında, cami avlularında, sokaklarda, market çıkışlarında yaptıkları dilencilikle bedava yaşamaya alışmış bu insanları isteseniz de düzenli bir işte çalıştıramazsınız. Ben çok iyi biliyorum ki ülkemizde 20-22 yaşlarındaki dilencilere asla para vermezler. Tek tük verilenle de bunlar yetinmez.

Eee n’olacak?

İşte asıl tehlike orada. 2,5 milyon adet potansiyel tehlike. Müneccim olmaya gerek yok..! Sokaklarda rahat dolaşmak mümkün olmayacak.  Akşam hava karardıktan sonra sokağa çıkmayı ben düşünemiyorum. 3-4 kişi yolunuzu çevirip bıçağı dayayacak “ver bakalım”.

**

Çözüm bulmak, önlem almak lazım…

 

Suat Zobu

19Şubat2BİN16

 

 
Toplam blog
: 42
: 228
Kayıt tarihi
: 05.03.12
 
 

Mimarım. Evliyim, 2 oğlum var. Ankara'da yaşıyorum. Güzel olan her şey ilgimi çekiyor.  Okuyorum. A..