Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '12

 
Kategori
Dünya
Okunma Sayısı
883
 

Suriye’de bizi kandırıyorlar

Suriye’de bizi kandırıyorlar
 

UYKUSUZ'dan, 15 Kasım


Hem de burnumuzun dibindeki Rasulayn üzerinden

Hani şu, Ceylanpınar’a neredeyse bitişik olan Rasulayn üzerinden!

İki hafta önce, Suriye’nin bu kentinte yoğun çatışmalar olmuş, ağır silahlar kullanılmıştı.

Seken mermiler ve şarapnel parçaları Ceylanpınar’a düştüğünden, sınır hattı boşaltılmış, okullar tatil edilmişti.

Peki, oradaki çarpışmalar hakkında bize ne söylenmişti:

“Muhalifler, Esad’ın elinde olan Rasulayn’a taarruza geçti”.

Bir kaç gün sonra da, Rasulayn’ın düştüğü, “İsyancılar” tarafından “fethedildiği” bildirilmişti.

Halbuki, gerçek hiç de öyle değilmiş!

BBC’nin, üstelik Türkçe internet servisinin verdiği habere göre; Esad, Rasulayn’dan aylar önce çekilmiş. Kentte kim hâkimmiş? PYD!

Hani, Esad’ın Suriye’nin kuzeyindeki, Türk sınırına yakın bazı kentlerden çekildiği, buralara PKK’nın Suriye kolu PYD’nin el koyduğu bildirilmişti ya...

İşte, PYD’nin hâkim olduğu o kentlerden biri de, kendilerinin“Serkaniye” dediği Rasulayn kasabasıymış.

Binaenaleyh, Rasulayn’daki çatışmalar Esad güçleriyle değil, PYD-ÖSO arasında olmuş.

Nitekim, bu iki “farklı muhalif güç” arasında çatışmalar sürüyor.

Çok sayıda ölü ve yaralı var. can kaybı hakkında sağlıklı haberler alınamıyor. Ancak çatışmalar esnasında, PYD’nin Halk Meclisi Başkanı Abid Helil’in öldürüldüğü bildirildi.

Uluslararası ajanslar bu çatışmaları “Kürt-Arap çatışması” diye adlandırıyorlar.

x   x   x

SURİYE UÇAKLARI

Tabii akla takılabilir, Rasulayn’daki çatışmalarda uçaklar da kullanıldı.

Evet, uçaklar Esad’ın uçaklarıydı...

Dikkatinizden kaçmamıştır, uçaklar şiddetli çatışmalar bittikten sonra Rasulayn’ı bombaladı.

Yani, kasaba “muhalifler”in eline geçtikten sonra, Esad güçleri, orayı ateş altına aldı.

x   x   x

YANDAŞIN SEVİNCİ BOŞA GİTMEDİ

Rasulayn’ın, PKK’nın uzantısı olan PYD’nin elinden çıkıp, “ÖSO”nun eline geçmesi, Türkiye’de pek çok kesimin hoşuna gidecek bir gelişmedir.

Hele, ayaklanmanın başından beri “ÖSO”yu desteklediğine göre, ister Esad’dan alınmış olsun, ister PYD’den, yandaş medyanın sevinci yerindedir!

x   x   x

SEYİRLİK

NATO, Türkiye’nin Güneydoğusuna Patriot füzeleri kurmaya karar vermiş.

Rusya, buna karşı çıkıyor.

Türkiye seyrediyor!

Nitekim,15 gün evvel “Patriot falan yok” diyen Başbakan Erdoğan, “Topraklarımız aynı zamanda NATO toprağıdır” dedi ve ekledi: “Sayısal olarak buraya NATO ne kadar asker gönderir, bunu şu anda bilmemiz zaten mümkün değil, önemli değil"!

Bu sözlere tepki Millî Gazete’den geldi: NATO DEĞİL, İSLÂM TOPRAĞI manşeti attı.

TÜRK kavramı ölmüş, bitmiş gibi... TÜRK’ten ses seda yok!

 x   x   x

CNN’DEN BİR YORUM

Muhamed Mursi ve Recep Tayyip Erdoğan, Gazze’ye, ancak nazarî destek ve birkaç ziyaret yapabildiler. Ama onlar gerçekte, Filistin halkı hakkında ne yeterli ilgiye sahip ne de Filistin için önemli bir şey yapma konumundalar. Ayrıca, Avrupa ve ABD ile de aralarını bozmak istemiyorlar.

Peter Wilkinson,CNNInternational.com, 22 Kasım

Nur Yılmaz bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Önemli bir yazı, dikkatle okudum...

Kerim Korkut 
 25.02.2021 6:33
Cevap :
Çok teşekkür ederim.  26.02.2021 10:47
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1413
Toplam yorum
: 4983
Toplam mesaj
: 25
Ort. okunma sayısı
: 1201
Kayıt tarihi
: 04.06.10
 
 

Ücret karşılığı hiçbir yerde çalışmıyorum. Sandıklı'da doğdum. Kuleli Askerî Lisesi, Kara Harp Ok..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster