Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Haziran '12

 
Kategori
Dünya
 

Suriye ile savaş

Suriye ile savaş
 

Uçağın düştüğü yer Suriye karasuları. Burada açıkça görünüyor.


Biz 1. Dünya Savaşı'na da buna benzer bir şekilde girmiştik. Borç dağ gibiydi. Almanlar orduya varana kadar içimize girmişti. Emirleri Almanlar veriyor, biz uyguluyorduk. Sır diye bir şey kalmamıştı. Bir Alman'ın emriyle bir Alman Amiral Osmanlı Devleti adına Sivastopol'ü bombaladı. Ruslar karşılık verdi. Sonra halka Ruslar bize saldırdı dediler. Sonra milyonlarca kayıp, sefalet, ölüm, ülkenin hepten yok olması korkusu.

Bilmiyorum, yanlış mı değerlendiriyorum ama sanırım bu kez takım tutar gibi parti tutmak olmuyor. Baştaki bir grup dışında insanlar işin doğrusunu bu kez görüyorlar. Durup dururken komşumuzla savaşa girmemize gerek olmadığını, savaşın kendimizi savunmak için değilse cinayet olduğunu, bütün bu olayları bizim dışımızda birilerinin tezgâhladığını bu sefer görüyorlar.

Bu öyle bir tezgâh ki, her şey birbiriyle bağlantılı. Amaçlanan şey şu: Türkiye savaşa girecek. Bu arada PKK işi azıtacak. Birdenbire kendimiz bütün güney sınırı boyunca çarpışır bulacağız. Batılılar önce karışmıyor görünecek ve yıpranmamızı bekleyecekler. PKK bulunduğu yerden yayılmaya çalışacak. Savaş Türkiye'ye sıçrayacak. Batılılar karıştıktan sonra iş işten geçmiş olacak. NATO'nun müdahalesi için Türkiye topraklarına konuşlanmasına izin verilecek. Suriye'de batı yanlısı bir yönetim gelecek Sonra yine tam PKK'yı ezecek iken batılılar savaşı durduracak. Ondan sonra ağlamak sızlamak boşuna.

Böyle bir sonuç karşısında bugünkü yönetim belki seçimle, belki başka bir şekilde yönetimi bırakmak zorunda kalacak. Önceleri ABD buna yanaşmaz diye düşünüyordum ama şimdi düşüncemi değiştirdim. Çünkü kazanımlarına bakacak olursak kaybedeceği bir iktidarın çok fazla önemi yok. Nasıl olsa onların yerine başkalarını bulurlar. Örneğin isim vermek istemiyorum muhalefet de pek ala yönetimin yaptığını yapar. Bizi de kandırırlar üstelik.

Evet, bu böyle olacak, eğer biz bırakırsak. Yönetim de nasıl bir tezgâha alt olduğunu ve harcanacağını da düşünmeli.   Belki bu yazı bir uyarı olur.          

http://www.sonkulis.com/turkiye/yilmaz-ozdil-suriyeyi-yazdi-bu-isin-vebali-war-h4715.html

Daha önce neler olmuş,  bu yazıdan öğreniyoruz. Bir nokta daha var. Rusya ve Çin. Savaş çıkarsa onların ne yapacağı şüpheli. Ben çıkacağını sanmıyorum.

 
Toplam blog
: 153
: 18932
Kayıt tarihi
: 27.09.09
 
 

Antakya 1955 Doğumluyum. O.D.T.Ü. Mimarlık Fakültesi 1982 Mezunuyum. O zamandan beri firmalarda m..