Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '15

 
Kategori
Dünya
 

Suriye meselesinde, kendimiz kaşındık. Şimdi bize kim, niye yardım etsin ki?

Suriye meselesinde, kendimiz kaşındık. Şimdi bize kim, niye yardım etsin ki?
 

Kan dökmeye bu kadar hevesliyken birileri; ruhumuz huzur bulamaz ki...


Bu ara şunu çok sık sık duymaya başladım: "Ee, Suriyeliler için bunca fedakarlığımızdan sonra, Avrupalılar da bir şeyler yapar herhalde!.."

Allah Allah! Niye ki? Sen, kelle başı 670 Euro önerenlerle pazarlığa oturursan, adamlar sana niye yardım etsin? Birileri üç kuruşa geleceğimizi satarken, elin herifi, ne diye başına dert alsın?

Suriye belasını biz sarmadık mı başımıza? Durduk yere efelenip, gölgelere dayılanıp, kendi kendini bölgesel güç, büyük devlet ilan eden!, biz değil miyiz? Ortadoğu'ya çeki düzen vermeye kalkışmadık mı kafamıza göre? Şimdi pabucu pahalı bulup, köşeye sıkışıp, hayallerimiz bir yerlerimizde patladı diye; hesapsız kitapsız siyasi emellerimizin bedelini, kim, niye üstlensin? Başkalarından böyle bir şey istemeye hakkımız var mı? Ayıp etmiyor muyuz biraz? Gerçekten büyük olan bir devlete yakışır mı bu?

Çocuk oyunu mu Türkiye'yi yönetmek? Onca mülteciyi ülkemize çağırırken, aklımız neredeydi? Hala da yüzbinlercesini ağırlamaya hazırlanmıyor muyuz? Kendi insanının binlerce derdini çözemeden daha, siyasi mülteci hamiliğine soyunanlar nerede? Boyuna posuna bakmadan önüne gelene atarlanmıyor muyuz? Dış politika, hayalperestlik kaldırır mı? İşin sonunu görmüyor, bedelini hesaplayamıyorsak, elin Avrupalısı, niye yardıma gelsin? Adamlar şu kadarcık mülteciyi bile almamak için birbirini yerken, kitlesel kabüllere hazırlanan bir ülkeyi elinin tersiyle iter mi hiç? Siz olsanız, böyle bir fırsatı kaçırır mıydınız? Sanmam. Avrupa, vatandaşı için en doğru şeyi tercih ediyor. Boş hamaset, kuru gürltü, onların işi değil. Oyunu kuralına göre oynuyorlar. Usulüyle davranana kim,ne diyebilir?

Açıkçası, onların yerinde olsam, ben de hiç umursamazdım başımıza gelenleri. Suriye meselesinde, kendimiz kaşındık. Şimdi bize, kim, niye yardım etsin ki? Birileri şahsi siyasi ihtiraslarının oyuncağı yaparken memleketi, niye kurtarmıyorlar bizi?, diye el aleme isyan etmek; adil bir davranış mı?

Kendi düşen ağlamaz! Dünyanın kuralı bu kardeşim!

Not: Yazıda kullanılan görsel internetten alınmıştır.

 
Toplam blog
: 1349
: 1777
Kayıt tarihi
: 30.01.11
 
 

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler veTanıtım, A.Ö.F. Adalet Yüksek Meslek ..