Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Eylül '13

 
Kategori
Siyaset
 

Suriye'ye müdahele olacak diye sevinenler var

Suriye'ye müdahele olacak diye sevinenler var
 

Öncelikle, Suriye ya da Mısır'da yaşanan olaylara üzülüyorum ama beni evime, iş yerime, arabama Rabia çıkartmaları asacak kadar ilgilendirmiyor. Bu da beni vicdansız yapmaz. Benim temennim hem Suriye hem de Mısır'da insanlığa faydalı olacak sonuçları çıkmasıdır. 

 

Ben bu meselelerle ilgilenirken Türkiye sınırından çıkmamayı tercih ettim. Çünkü ülkemizde yaşayan insanların bir kısmı, oradaki olaylara verdikleri tepki eşine az rastlanan tepkilerden birisiydi. Yazılanlar, çizilenler, protestolar ve açılan pankartlar cidden çok ilginçti. Yani biz, şehit verdiğimiz zaman aynı gruptan benzer pankartları hiç görmedik desem yalan olmaz sanırım.

 

***

 

Ülkemizde Ulusçuluk, Milliyetçilik, Devletçilik gibi olgulardan yoksun olanlar -Kendilerini Hilafetçi diye tanımlarlar- Her başı sıkıştığında Batı Emperyalizminin kucağına oturanlar, bugün Suriye'ye olası saldırı planını duyduklarında adeta orgazm oldular. Köşelerinde, verdikleri demeçlerde hep bu müdaheleyi destekleyen cümleler söylediler. Zamanında 6.Filo geldiğinde gemileri kıble yapıp namaz kılanlar, TBMM'de hep birlikte ABD askerleri Irak'a girdi diye dua edenler yine bunlardı. Şimdi bu insanlar Suriye'ye olası saldırı haberlerine seviniyorlar. Örneğin, muhabir, TV'de bir seçmene bu konuyu soruyor ve ''Suriye'ye saldırı... İşte gerçek Demokrasi'' dedi konuşan vatandaş.

 

(Buraya kadar Türkiye'nin içinde olacak bir savaş istemediğimi anlamışsınızdır. Öte yandan ben Esad'ı da desteklemiyorum. Bugün aynı olay bizim başımıza gelse eminim ki Esad'da emperyalistlerle iş birliği yapacaktır. Dediğim gibi, ben ülkemin kan döken katillerle birlikte çalışmasına sonuna kadar karşıyım. Bu toprakların temellerinde bu yoktur. Ne yazık ki bazı yöneticiler bunu kavrayamamış. Kore'ye sırf şirin gözükmez ve Nato için asker gönderirken, Körfez savaşında sözde 1 koyup 3 alacakken biz hep başkalarının ayak işlerini yaptık.)

 

***

 

Hatırlayın...

 

ABD, Irak'a girince olanlar malum. Kadınlara tecavüz, ölen bir sürü sivil, bombalanan evler, binalar, camiler... Yıkılan onca şey ve Irak hala 10 senedir toparlanamadı. Tarihten ders almak gerekir. Aynı şey %100 Suriye için de olacak. Orada da camiler, binalar yıkılacak. Siviller ölecek ve daha bir sürü şey... Peki sizin vicdanlarınız ne olacak ? Tamam Suriye'de Mısır'da da kanlar akıyor. Ama hani ''Ulusların kendi kaderini kendileri tayin etmeli'' hakkı ? Bunun büyük vebali var.

 

***

 

Türkiye, dış siyasette bir yerlere gelmek istiyorsa savaşı değil barışı benimsemelidir. Her zaman nabıza göre şerbet vermek, emperyalistlere destek vermekle olmaz o liderlik. Bu ülkenin temeli ''Yurtta sulh cihanda sulh'' ilkesiyle atıldı. Sen bu ilkeyi benimsersen büyürsün. Öbür türlü sadece emperyalist uşağı olursun. Kore, Afganistan ve Irak örneklerinde olduğu gibi... Bugün Kuzey Afrika'daki halk, bize ''Haçlı'' diyorsa sebebi nedir bir araştırın ! Ben ülke yöneticilerimden bu ilke doğrultusunda hareket etmesini beklerdim. Saldırgan bir tutum değil.

 

Öte yandan Gezi eylemleri sırasında ''Bunlar Amerika'nın oyunu, İktidarı çekemiyorlar'' diyenlerin, bugün ABD'nin Suriye'ye saldırmasını dört gözle beklemesi... Gazze'de atılan kurşuna ağlaması ama Suriye'de olacaklara göz yumması hatta desteklemesi... Az biraz tutarlı olsalar keşke ! Burada ahlak anlayışı sorgulanmalı...

 

***

 

Özetle...

 

ABD ve diğer Emperyalist güçlerin Suriye'ye saldırması bölge için yine bir karanlık dönem olacaktır. 10 sene önce Irak'a demokrasi götüreceklerini iddia edenler aynı şeyi bugün Suriye için söylüyorlar. Oyuncular farklı senaryo yine aynı sizin anlayacağınız !

 
Toplam blog
: 117
: 379
Kayıt tarihi
: 01.09.12
 
 

Öğrenci, sanatsever, sporsever, Mustafa Kemal Atatürk... ..