Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Şubat '17

 
Kategori
Dünya
 

Suriyeli mülteciler için hangi ülke, kaç para verdi? Kim aldı?

Suriyeli mülteciler için hangi ülke, kaç para verdi? Kim aldı?
 

bbc.com'dan...


BBC’nin “eğitim muhabiri” Sean Coughlan sorgulamış, incelemiş ve 10 Şubat’ta köşesinde yayımlamış.

Coughlan, mültecilere insanî yardım fonları yaratmak için, Londra’nın bir yıl önce ev sahipliği yaptığını hatırlatıyor: “Savaştan ve zulümden kaçan, benzeri görülmemiş sayıdaki mülteciye yardım etmek için 120 ve 40 milyar dolarlık büyük taahhütler vardı” diyor.

Ve “parayı kim ödedi?” diye soruyor!

İrlanda’nın Suudi Arabistan’dan fazla ödeme yaptığını ve 1,3 milyon nüfuslu Estonya’nın, 1,3 milyarlık Çin’den fazla bağışta bulunduğunu söylüyor.

Fona en büyük katkıyı yapan “dörtlü”nün ise; ABD, İngiltere, Almanya ve AB den meydana geldiğini yazıyor. Bunlardan sonra Hollanda, Japonya ve Norveç geliyor.

Rakamlar şöyle:

200 milyon dolar vaat eden Suudi Arabistan 28 milyon dolar,

22 milyon dolar vaat eden İrlanda 28 milyon dolar,

35 milyon dolar vaat eden Çin, sadece 3 milyon dolar,

2,2 milyon dolar vaat eden Estonya 3,2 milyon dolar,

71 milyon dolar vaat eden Kanada 201 milyon dolar,

731 milyon dolar vaat eden İngiltere 741 milyon dolar verdi…

Diğer ülkelerin yaptığı bağışların miktarı yok… Ancak 48 ülkenin, 2016 yılı için, toplam 6 milyar dolar bağış sözü verdiği hatırlatılıyor. Toplanabilen ise, vaat edilenin üçte biri kadar…

x   x   x

KİM ALDI?

Coughlan, yukarıdaki bilgileri verdikten sonra, “Kimler yardım alıyor?” diye soruyor ve cevaplıyor… Burada bizi ilgilendiren bir bilgi var: “Suriye’den sonra 2016 yılında Türkiye ikinci büyük alıcıdır. Türkiye, bölgedeki en fazla sayıda mülteciye ev sahipliği yapıyor. BMMYK, ülkede kayıtlı 2.8 milyon Suriyeli mülteci bildiriyor”.

x   x   x

BU YARDIMIN TEMEL AMACI NE?

Bu bağışların asıl amacının, “mülteci çocuklara eğitim vermek” olduğunu vurguluyor Coughlan ve çok çarpıcı olan şu acı bilgi ve tespiti ekliyor:

"Uluslararası Kalkınma Dairesi, Dünya Bankası, Unesco verilerine göre, düşük ve orta gelirli ülkelerdeki çocuk başına ortalama eğitim harcaması, yılda kişi başı 10 dolardan daha düşüktür".

"Bu, bir ders kitabının masrafından daha az, bu yüzden hiç kimse eğitim fırsatına ihtiyaç duyan çocuklar için aşırı miktarda yardım yaptığımızı söyleyemez."

Bu tespitlere ne ekleyebiliriz? Belki, sadece şu: Milyonlarca Müslüman mülteci  ve onların çocuklarının eğitimi Katar, Bahreyn, Kuveyt gibi zengin Müslüman ülkeleri hiiiç ilgilendirmiyor, herhalde!

 
Toplam blog
: 1412
: 1241
Kayıt tarihi
: 04.06.10
 
 

Ücret karşılığı hiçbir yerde çalışmıyorum. Sandıklı'da doğdum. Kuleli Askerî Lisesi, Kara Harp Okul..