Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ocak '17

 
Kategori
Güncel
 

Suriyeli mülteciler vatandaş yapılırsa AKP dışındaki partilere oy vermezler

Suriyeli mülteciler vatandaş yapılırsa AKP dışındaki partilere oy vermezler
 

Aslında bu, doğal bir durum; çünkü onlara en fazla ilgiyi Ak Parti gösteriyor. Doğrusu bu ya diğer partiler Suriyelilerin ülkemize gelmesine pek sıcak bakmadılar.

Ben Kerim Korkut ortada bir yerde durdum. Gelmelerinden rahatsız oldum mu, oldum. Keşke bütün bunlar olmasaydı dedim. İşin doğrusu zaten ekonomik zorluklarla boğuşan ülkemiz bu kadar nüfusun daha gelmesiyle gerçekten ne yapacaktı.

Ancak Suriyeli mültecilere muhalefet edenler işin insanı boyutunu pek dikkate almadılar. Haklıydık ama elden ne gelirdi. Bıraksaydık çoluk çocuk bombaların altında ölse miydi?

AKP bu konuda güya insani bir tavır izledi. Güya diyorum çünkü öyle bir politika izlendi ki 3 milyon mültecinin gelmesinden hiç rahatsız olunmamış adeta “Haydi gelin” diye çağırılmışlardı.

Suriyeli mültecilere karşı tavırları nedeniyle muhalefeti eleştirmekle birlikte Ak Parti hükümetinin Suriyeli mülteciler üzerinden çeşitli hesaplar içine girmesi konusunda muhalefeti haklı buluyorum. Bu insanlar savaş nedeniyle bize sığınmışlar, savaş bitince ülkelerine dönecekler. Normali bu; ancak AKP hükümeti çeşitli tasarruflarla sanki “savaş bitse bile gitmeyin, vatandaşımız olun” dedi.

Oy hesabı ya da başka hesaplar, bilemeyiz tabi. Ancak milyonlarca insanın hayatını ilgilendiren böylesi bir konuda siyasi hesaplar içinde bulunmak pek doğru gelmiyor.

Suriyeli mültecilerin sosyal yapıları gereği Ak Partiye daha yakın oldukları biliniyor. Tersi olsaydı bu kadar yakın davranılır mıydı, emin değilim.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..