Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ekim '13

 
Kategori
Siyaset
 

Suriyelilere eğitim ve oryantasyon kenti

Suriyelilere eğitim ve oryantasyon kenti
 

Gürcistan, Azerbeycan, İran, Irak, Suriye vatandaşları için Türkiye çekim merkezidir.


Resimdeki haritaya bakıldığında Türkiye'nin Asya sınırındaki komşuları olan Gürcistan, (Ermenistan), Azerbeycan, İran, Irak ve Suriye vatandaşları için Türkiye bir turizm tatil merkezidir ve ülkelerinde oluşan karmaşada kaçmayı sığınmayı düşündükleri ilk ülkedir ve yanılmıyorsam 10 milyon civarında yabancı insan Türkiye'de yaşamaktadır.

En son Suriye'de yaşanan iç savaş nedeniyle kaçan kürtçenin Türkiye'de konuşulan kürmanci lehçesini ve arapça konuşan Suriye vatandaşlarının yaşadığı sefaleti gördükçe Türkiye'de Suriye sınırına yakın bölgede (göçmen kampı yerine) iltica hakkı verilecek Suriyeliler kenti kurulması gerektiğini gözlüyorum düşünüyorum, Çünkü bunlar Türkiye'ye alıştıkça vazgeçmeyeceklerdir. 

Türkiye'de savaş kaçkını olarak yaşadıkları sürece Türkiye'deki romanlarla aynı sorunları yaşamak zorunda kalacaklardır. Sağlık, geçinme, eğitim ve şahsın hukuku problemlerini yaşamaları bunlardan kaynaklı problemler sadece onların değil Türkiye'nin de problemi olacaktır.

Üreyecek hastalıklar, eğitimsiz çocuklar, işsiz insanlar, vatandaşlık hukuku problemleriyle kendilerinden çok kamu yönetimi problemi gibi görünmektedir.

Türkiye'de fonksiyonunun gereğini tüm detaylarıyla yapacak "toplumsal problemleri belirleme ve çözüm üretim kurulu-merkezi" oluşturulmadıkça, toplumsal problemler giderek artacaktır.

www.kadrikanpak.com

 

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..