Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Nisan '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sürpriz

Sürpriz
 

SÜPRİZİN GÖRSEL YANSIMALARI


Bir süre sonra sürprizi yazmak kafamdaydı ancak bugüne aldıran sürprizi son satıra yazacağım. 

Sürpriz jestin kardeşi gibiyse de bazen kötü sürprizlerde olabiliyor, bu nedenle jestin (olumlu veya olumsuz) kuzeni gibi duruyor. 

Jest birinin bilerek yaptığı ortamına uygun bir eylem gibi, sürpriz ise bir insanın birinin bilinçli tercihi veya doğaçlama olabilecek beklemediği olumlu-olumsuz durumla karşılaşması olarak düşündüğümüzde kuzenliğin nedenini sanırım biraz açıklamış olabilirim. 

Yaşamımda çeşitli sürprizler yaşadım, bunlardan biri enteresandı; 1989' da İstanbul dışında giriştiğimiz iş zararla sonuçlandı ve parasız döndüm ki; posta kutumda bir mahkeme tebliğatı, hayret ettim hem parasızım hem de mahkeme, hemen ertesi günü sabah mahkemeye gittim, o zamanki on daireli binaya zeminde iki bağımsız bölüm ekleyen müteahit hak davası açmış ve mahkeme diğer kat maliklerinin arsa payı karşılığını mahkeme kasasına teslim etmesi şartıyla lehine karar vermiş, müteahit azalan arsa paylarımızın karşılığını yatırdığı mahkeme kasasından bana ödeme yaptılar, şaşırdım mahkemede 1 aylık harcamamı karşılayacak para ödemesi yapılmıştı, özetle mahkemeye para ödemek için çağırmışlardı ve bu süpriz beni çok sevindirmişti, tabii ki buna mahkeme jesti diyemem. 

Sürprizler yaşamın en olmadık parçasıdır, sürpriz tavlada beklenmedik olumlu olumsuz zarı atmaya benzetilebilir. 

Bugünse jest-sürpriz karşımı bir durum yaşadım. Blog ortamında bulanıklık yaratmamak için ana sayfamda yazmadığım ve uzmanlığımla paralel olmayan ortaölçekli bir işyerim var, bunu yüzyüze görüştüğümüz blogger arkadaşlara bir yanlışlık olmasın diye anlatıyorum ve davet ediyorum. 

Mayıs ayında geleceğini söyleyen bloger dostum İzlanda yanardağı olayı nedeniyle ikinci memleketi İngiltereye uçamadığından belki trenle giderim ve Kadri'ye jest yaparım diye düşünmüş ve bir an geldiğini gördüm önce şaşırdım, sonra sevindim gün ortasında ancak bir saatlik sohbet ettik ve birde jestini çıkardı benim için ilgi alanımdan bir kitap almış ve benim için anı imzası atmış, e ne dieyeyim şimdi, bu zamanda bu kadar muhabbet, allah artırsın. 

Yaşamda hep düşeş sürprizler yaşamanız dileğiyle... 

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..