Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Temmuz '15

 
Kategori
Güncel
 

Suruç katliamının ardından/Ateistler Kobani’ye yardım götürüyor; siz IŞİD olsanız ne yapardınız?

Suruç katliamının ardından/Ateistler Kobani’ye yardım götürüyor; siz IŞİD olsanız ne yapardınız?
 

Gündemi kaçırdığımı düşünenler bilsinler ki olay tam olarak aydınlanmadan yazamam. Failin kim olduğu daha yeni anlaşıldı ki hala soru işaretleri de olabilir. Olay hakkında sağlıklı değerlendirmeler yapmadan sıcağı sıcağına üstelik duygusal yazılıp çizilenler hatadır. Haber hemen verilebilir ama hakkında yazıp çizip konuşmak için beklenmelidir

2 Temmuz 1993 Madımak olayında hem tahrik hem de tedbirsizlik vardı. Sen Sivas gibi hassas bir şehre Allah yok diyerek git ve yine Allah’ın olmadığının anlatıldığı bir toplantı düzenle. Ve böyle bir toplantıya müdahale edilmeyeceğini bekle. Bizim solcular hep böyle!

Ateistler Kobani’ye yardım götürüyor; siz IŞİD olsanız ne yapardınız? Genç insanlar, üzülmemek mümkün değil yani. Ama olacakları öngörememek hayret bir şey yani. Hepsi de okumuş kültürlü insanlar. Bu yardım yolculuğu alenen “IŞİD gel bizi öldür” demek. Bu kadar tedbirsizlik olur mu, göz göre göre. IŞİD’in yanı başından geçip düşmanlarına yardım götürüyorsun.

Gurubun ateist olarak bilinmesi onu zaten hedef yapıyor. Yani hepsi de okumuş insanlar. Yolculuğu organize edenler falan, etrafta hiç mi aklı başında insan yoktu. Ben olsam engellerdim mesela. IŞİD zaten bu. Gençleri IŞİD değil tedbirsizlik öldürdü.

Öte yandan iki olaydan daha bahsetmek istiyorum. Birinde malum yolda bomba yüklü araç patlatıldı. TV’ler gösterdi. Yolun kenarında duran boş bir arabanın yanından geçerken boş araba (bomba yüklü) uzaktan kumandayla patlatıldı. Ben asker değilim, polis de değilim. Böyle bir ortamda böyle bir yerde yolun kenarına eğlenmiş boş arabayı görünce kesinlikle şüphelenirim. Çocuk bile anlar bunun tuzak olduğunu. Hayatta geçmem. Durdurup boş arabayı bir şekilde hallederim. Arabanın görünüşü açıkca “ben bomba yüklüyüm” diyor. Büyük tedbirsizlik, gerçekten.

Ve diğeri… Olay var, polis asker her neyse olay yerine(caddeye) gidiyor… Ben güvenlik yetkilisi olsam hayatta böyle gitmem. Sivil birini yollar, kontrol ettiririm. Gerçekten yangın var mı?

Ve sonuncusu… İki polis bir eve gidiyor… Rahatlar. Ne tedbir ne bir şey. Neredesiniz? Bulunduğunuz yer nasıl bir yer! Yılanın yuvasındasınız. Bu kadar rahat olamazsınız. İnsanın yüreği parçalanıyor. Ama gerçekleri de tam böyle anlarda söylemek lazım. Askerimiz, polisimiz, gençlerimiz diğer insanlarımız adeta terörden değil güvenlik zafiyetinden ölüyor.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..