Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Temmuz '19

 
Kategori
Trafik
 

Sürücü Yaya Sorumluluğu Eşit

Biliyorum Kerim Korkut’un bu mantığa ters cümleleri sizleri tebessüm ettiriyor, saçmalıyor diyeceksiniz de hani ayıp olmasın.

Allah aşkına yayaların da sürücülerin de sorumlulukları(uymak zorunda oldukları kurallar) var demeyin, çok klişe ve zaten pek de uyulmuyor.

Biz konuya daha değişik bir şekilde yaklaşalım… Senin görevin benim görevim sen hata yaptın ben yapmadım, 8’de bilmem kaç suçlu vs. böyle olmuyor… Kuralları sorumlulukları bir yana bırakalım… 100 kural söylersin uymam da insanlığımı hatırlatırsın uyarım; vicdanı harekete geçirip insanlığı devreye sokalım.

“Direksiyonun başında kim varsa önce o sorumludur… Yaya da kendine dikkat etsin canım…” Bunlarla bir yere varamayız, sürücü de yaya da imkânı ölçüsünde sürece yardımcı olsun. ”Hatalı ben değilim bana ne” Ne yapalım hata yaptı diye ölsün mü, hatasına rağmen koruyacağız kurtaracağız.

Yetkilileri bana anlatmayın…50 yıldır ben bu ülkede şunu görüyorum kurallar var, cezalar var, insanlık yok. Sürücüler de yayalar da insan sonuçta pat küt ceza keseceğinize insani yönlerine eğilelim. Şu “Trafik kurallarına uyalım uymayanları uyaralım” klişesini kaldıralım çünkü hiçbir şeye yaramıyor. Sürücü ve yayalarda hassasiyet yaratacak programlar yapalım.

Biliyor musunuz, yayalar bütün sorumluluk sürücülerin sanarak hiç kendilerini bu işe katmıyorlar. Bizler de kazalar sürücü hatası diyerek bunu pekiştiriyoruz. Bence sürücülerin de kazalarda payı var. Elbette kazalar yayalar yüzünden olmuyor ama sorumlu davranırlarsa sürücüler daha az hata yaparlar. Yolun ortasından gidiyor çarpmayım diye kaza yapıyorum. Kurallar kim içinse o uyacak tamam da bu insani görevde yayalar da yer almalı. Kazalarda sürücü ön planda gösterildiği için tek başına sorumlu o sanılıyor, yayaların da trafik akışını zorlaştırdığı bir gerçek.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..