Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

15 Kasım '14

 
Kategori
Siyaset
 

Sürüden ayrılanı kurt kapar...

Ne demiş atalarımız; “sürüden ayrılanı kurt kapar…”

Bir de tam gediğine koymuşlar lafı; “akılsız başın cezasını ayaklar çeker,” diyerek…

Ve “son pişmanlık para etmez” diyerek de mühürlemişler kapıları…

***

Hanımefendinin CHP’den istifasını duyduğum günün akşamı, “bunun adı istifa falan değil bunun altında başka bir şeyler var…

CHP gibi bir partide üst kademeye ve bu konuma gelmiş birinin, istifasında belirttiği gibi sudan ucuz nedenlerle mücadeleden vazgeçmesi imkansızdır” diye yazdım…

***

CHP bir sağ parti değildir, sağ partilerin idealleri de yolları da üç aşağı beş yukarı aynıdır. Ancak CHP’ nin temsil ettiği “solculuk” hiçbir şeye benzemez…

CHP ayarında yeni bir “sol parti” kurmak da Türkiye de imkansızdır…

Birkaç sol parti var bildiğiniz gibi, tek amaçları sağ partilerin çöplüğünde beslenmek ve CHP nin oylarına bölmekten başka bir şey değildir…

***

Kaldı ki son günlerde diğer sol partiler AKP ve diğer sağ partilerle uğraşmaktan vazgeçmişler CHP ve Kemal Kılıçdaroğlu’nu hedef alıyorlar…

Bunlar siyasetin de doğanın da tabiatına aykırıdır…

Eğer solcu bir parti olmanıza rağmen sağcı bir partiyi destekliyor ve iktidarın en büyük rakibi solcu bir partiyi hedef alıyorsanız bir tek sebebi olur; menfaat-çıkar beklentisi…

Tecrübelerime dayanarak yazıyorum; bu kafaların söz almadan da eylem yapması mümkün değildir…

***

Emine Ülker Tarhan hanımefendi benim de son yıllarda en beğendiğim, saygı duyduğum siyasetçilerin başında gelir.

Onu mücadeleci ve olgun ruhundan siyaset arenasında gelecek umudunu verdiğinden sevdim. İstifa edene kadar da destekledim, hemen her ortamda ısrarla da savundum…

İstifa ettiğinde ve etrafında oluşturduğu atmosfere bakınca gerçekten çok üzülmüş, istifasına ve başkaldırısına anlam verememiştim…

***

AKP’ nin kemikleşmiş bir oyu var, elbette Recep Tayyib Cumbaş olduktan sonra biraz azalacaktır oyları ama bu oyların CHP ve MHP ye bir yararın olmayacağı da aşikardır…

AKP ve kurmayları kaç gündür bunun toplantılarını ve planlarını yapıyorlardı. CHP nin oylarını bölmek ve yeni kurulacak sağcı partilerle de Cumbaş Recep Tayyip Erdoğan’ın hırsıyla siyasi çalım atarak topu doksana takmaktı amaçları…

Ne ilginç değil mi CHP nin oyları bölünsün diye Emine Ülker Tarhan’ı kullandılar siyasi dekor amaçlı sağcı iki de parti kuruldu peş peşe…

***

Ben CHP’ liyim, çünkü benim ideallerime düşüncelerime kişiliğime karakterime hitap eden tek partidir. Dünya yıkılsa ne başka partiye oy atarım ne de başka partilere yararı olsun diye…

Çocuk muyum daha doğrusu siyaset bir çocuk oyuncağı mıdır ki ben partime küseyim kendimi bir köşeye çekeyim, partimin parçalanmasını seyredeyim…

Eğer zor zamanlar geçiriyor kötü niyetli saldırılara hedef oluyorsa başında kim varsa bana düşen görev; mücadele etmek içinde bulunduğu durumdan bir şekilde kurtarmak ya da bir yerinden tutmaktır…

Siyaset bir bilimdir, ön görüdür derin görüş alanıdır ve hesap kitap işidir, tesadüfler ve mucizle beklentilerine asla yer yoktur…

***

Emine Ülker Tarhan’a da şu anda istifayı düşünen veya düşünmek için zorlanan (?) CHP nin sayesinde bir yere gelebilmiş olanlara da bu açıdan kızıyorum, acıyorum da…

Partiniz madem “sizlere” rağmen seçim kazanamıyor lideriniz partiyi allak bullak ediyor; kalın kardeşim burada kalın ve mücadele edin kurtarın partiyi…

Hayır, efendim ben bunlarla uğraşamam gider bir parti kurarım, hem CHP ile hem de AKP ile mücadele ederim derseniz ben size ağzımla değil kıçımla gülerim…

***

CHP’ nin içinde defalarca yazdım hala temizlenemeyen “mikroplar” var diye. Önümüzde ülkemiz ve halkımız için son derece önemli genel seçimler var. Kemal Kılıçdaroğlu bunlarla uğraşmaktan iktidar ile uğraşamıyordu, diye yazdığımda bırak abi o hımbıl herifi diyenlere tavsiyem şimdi başlarını alsınlar ellerinin arasına bir kez daha düşünsünler…

Mikrop temizlemeden hangi yara tedavi edilmiş iyileştirilmiş ki?

***

Yeni kurulan partinin adı ANA PARTİ, adı bile AKP’ ni çağrıştırıyor farkında mısınız?

Ya da bilmem anlatabildim mi?

Kaç kişi, hangi milletvekilleri geçerse geçsin bu seçimde Anadolu Partisinin oy yüzdesi ne yaparlarsa yapsınlar yüzde beşi geçemez…

Bir kere “mali” yapıları buna yetmez, kaç iş adamı destek olur bilemem ama işe yarayacağını hiç düşünmüyorum…

Yeni kurulan sağcı partilerde Recep Tayyib’in keskin zekası ile CHP ne son dakika çalımı atar ve AKP’ ye oy atarlar, hiç kuşkunuz olmasın…

***

Ve CHP’ ye partinin içinden atılan “kazıklar” sayesinde de büyük yara alır,  AKP hiç beklenmedik şekilde yarıştan galip çıkar ve rakiplerini bu sefer yerin dibine gömer…

***

Hiç istemezdim ama benzetmek zorundayım; Emine Ülker Tarhan’ ın durumu Yavuz Sultan Selim’in hiç düşünmeden dünyanın altını verip kafasını kopardığı “ırkına ihanet eden güvercine” hikayesine benziyor…

Güzel bir hafta sonu ve PAZAR geçirmenizi dilerim…

Erdoğan ÖZGENÇ

Adana 15.11.2014 16.55

 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..