Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ocak '20

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Süslü Çilekler

Sektördeki her türlü yenilikten, gelişmelerden ve güzelliklerden/kötülüklerden bahsettiğimiz bu sevimli köşede bu hafta dikkatimi çeken çok özel bir üretime yer vermek istedim. Algıda seçicilik mi desek bilemiyorum ama sürekli bir şeyler dikkatimi çekmeyi başarıyor söz konusu gıda olunca. Bu sefer karşıma çıkan şey bir çilek oldu! “ Ben sizin bildiğiniz çileklerden değilim özgecim. “  der gibi bir hali vardı ve direk araştırmaya başladım, bu çileğin diğer çileklerden farkı acaba neydi?

İlk mi? Tabi ki değil, orijinal mi? fazlasıyla.

İzmir’de tamamı kadınlardan oluşan bir üretici çilekleri baştan yaratırcasına bir sanata girişmiş. Yani ben bu üretimi sanat olarak değerlendiriyorum açıkçası. Bizim bildiğimiz normal çileği, çikolata ile tanıştırıp bambaşka bir hale büründürmüşler. Hani makyaj gibi düşünün? Çilek de de öyle değişimler olmuş anlayacağınız. Üretici, çilekleri farklı tür ve renkte çikolatalarla kaplıyor, fındık-hindistan cevizi parçacıklarıyla da değişik şekillerde süsleyebiliyor. Mesela beyaz çikolata tutkunları için isteğe bağlı olarak çilekler beyaz ve süslü bir şekilde tasarlanıyor. İşte bu yüzden sanat demiştim en başında yazının. Hazırlanan bu çilek kutuları taze kalmaları için sipariş üzerine hazırlanıyormuş. Kutu içerikleri ise 8’li, 16’lı ve 20’li şekilde karşımıza çıkıyor. Kutuları ise ayrı sevimli! İlerleyen günlerde bu tasarımların sadece çilekle kalmayacağını ve farklı meyvelerde de uyum sağlayacağını düşünüyorum.

Bazı şeyleri düşünmek kolay, hayata geçirmekse bir o kadar zor bilirsiniz. Dışardan bakıldığında basit gibi gözüken çilek&çikolata çifti olarak gördüğümüz bu üretim devamlılığı sağlamak için aslında  emek, özen ve tabi ki çaba gerektiriyor. 40 yıldır bildiğimiz kırmızı çileği farklı bir üretimle rengarenk bir şekilde, mutlu bir hayal dünyasıyla bizlerle buluşturmaları ne güzel olmuş. Devamını izleyeceğiz :)

                                                                                                                                                                                                                                                                                                           Sağlıkla Kalın!

Not: “ Çileğin en kokoş hali.”

Yüksek Gıda Mühendisi

Nermin Özge BİLGE

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..