Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Aralık '18

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Susmak Erdemdir

Erdemli kişi
Yerinde konuşan
Yerinde susan kişidir
Erdemlilik
Konuşmasını bilmektir
Yeri gelince de susabilmektir

Mevlana Hazretleri  
“Lafa bakarım laf mı
Söyleyene bakarım adam mı”
demiştir
Bu söz
Herkesin ders alması gereken sözdür

Erdemsiz insanın söylediği kem sözü
Dert etmemek gerekir
Ona karşılık verirsen
Sen de o zaman onun ayarına düşersin
Erdemini yitirirsin yani

Bugün için
Toplumumuza bakıyorum
Öyle ileri geri konuşanlar var ki
Şaşırıp kalıyorum
Ve utanıyorum
Bir öğretmen olarak tabii
Yüz yıllık Cumhuriyete
Çok köklü bir kültür yapısına sahip
Bir ulusuz biz canlarım
Türk Kültürünün temel taşları
Saygı ve sıra bilincidir
İşte bunlardır Türk’ü erdemli kılan

Yanlış bu gidişat canlarım yanlış
Bu gidişat toplumsallığı gevşetir
Sonunda da mahveder
Herkesin herkese
Ağzını açıp gözünü yumup
Ağzına geleni söylediği toplum
Toplum değildir
Böyle giderse sonumuz kötü canlarım

Toplumun sıradan üyeleri böyle de
Önde gelenleri farklı mı ki değil
Onlar da aynı
Fütursuzluk onları da almış götürmüş
Susmasını bilmiyorlar onlar da

Siyasi yapı desen o daha berbat
Toplumları iyiye güzele yönlendirecek olan
İktidarıyla muhalefetiyle siyasi yapıdır
Bizdekiler bu paralelden kopmuş gitmişler
Yanlış tabii

Cumhurbaşkanı başta olmak üzere
Tüm önde gelenler ve partililer
Yerinde konuşacaklar
Yerinde susacaklar
Ki onlara bakıp biz de onlar gibi olacağız

Gelişme güzelleşme
Gelişene güzelleşene bakıp hoşlanıp
Onun gibi olmayı istemekle olur

Ben canlarım
Özellikle siyasi yapının tanımlanmasında
Ve uygulanmasında
Erdemlilikte örnek olunmayı koşul koyuyorum
Ve
Kesinlikle gerçekleşmesini istiyorum

Saygısızlığın egemen olduğu toplum
Yaramaz toplumdur
Bu toplumda yaşanmaz
Yaşansa da yaşam zevk vermez

Gelin canlarım gelin
Hep birlikte erdemliliğe öykünelim
Devletin de buna sahip olmasını isteyelim
Devlet
Erdemli insanları öne çıkarsın örnek olarak kullansın
Herkes de devletin gözüne girmek için
Onlar gibi olmaya yönelsin

Yüzünüz güleç bahtınız açık olsun



 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..