Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Kağıt Gemilerin Kaptanı

http://blog.milliyet.com.tr/hayrettinturan

13 Mart '09

 
Kategori
Şiir
 

Susmamalı !!!

Susmamalı  !!!
 

sen susma yavrum çağlasın dillerin çünkü susmaktır mikrobu sefaletin..


Kanla sulanan kılıç,
kavgada kırılır mı…

Göz yaşıyla yeşeren çiçek,
yar için koparılır mı…

Odunun közüne zenginin
sözüne inanılır mı…

Oysa inandık / inanmadık mı
yeniden doğacağına günün
her şeyin güzel olacağına
döneceğine gidenlerin

Kahve falında yalana
piyangodan paraya
Tanrı’ya, meleklere, şeytana
sahte kahramanlara
oysa inanmadık mı

Halkım benim
aldanmış milletim
yalın kılıç, tek tabancam
gözümde yaşım benim
barışım, savaşım benim

Üzülür derin bir kuyu gibi üzülür
üzüldüm diyemez
ağlar salkım söğütler misali ağlar
ağladım diyemez
Yalnızdır batan gemiler kadar hep
yalnızlığın diyemez / demesin bilemez
Gülmek ister utanır ergen kızlar gibi utanır
gülmesin bilemez
susar kesilmiş bir ağaç gibi susar
kanar bir ırmak gibi kanar
sonra kendi içine kapanır
bir tuzak olur sessiz

sen susma yavrum çağlasın dillerin
çünkü susmak mikrobudur sefilliğin

Çünkü sen susuyorsun ya
söyleyemiyorsun ya hayallerini
panzerler yürüyor barikatlarımıza
bombalar düşüyor çocukluğumuza
şarkılarımızı çiğniyor biri
yazdığımız yazacağımız şiirlerimizi

Sen susuyorsun ya böyle ağzın açık
birileri karartıyor düşlerimizi
telleri kopuyor kemanların
bir dal ateşe kırılıyor içimde
yağmalıyor geleceğini
çocuklarımızın birileri.
inandığımız tutunduğumuz ne varsa
şu gök kubbenin altında
birer birer sağılıyor avuçlarımıza

Şimdi sana unut diyorlar
kır soğanı ye diyorlar
hayatını emzik gibi
çiğne de tükür diyorlar

Bir şey düğümleniyor
bir şey düğümleniyor
boğazında
söyleyemediğin

Şimdi bize sus diyorlar
diyeceğimiz biliyorlar
ağzın açacak olsan
etin çürütüyorlar

Bir şey düğümleniyor
bir şey düğümleniyor
taaa yüreğimde
söyleyemediğim

Ben bu yüzden ellerime,
umuduma, devrime
ben yalnız gözlerine
inandım / inanırım

sen susma yavrum çağlasın dillerin
çünkü susmaktır mikrobu sefaletin..

Kağıt Gemilerin Kaptanı
Mart 2009

 
Toplam blog
: 98
: 638
Kayıt tarihi
: 21.08.07
 
 

Zonguldak'ın Ereğli İlçesinde, 1971 Yılının soğuk bir Şubat Gecesi doğdu. İlk ve orta öğrenimini ..