Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ağustos '08

 
Kategori
Güncel
 

Susuzluk Adıyaman'ı Kavuracak!....

Susuzluk Adıyaman'ı Kavuracak!....
 

su,su, suuuuuuuuuuuuu


Susuzluk Adıyaman ‘ kavuracak.

Evet sevgili okurlar Adıyaman susuzluk ile boğuşuyor.

Geçtiğimiz günlerde Afrika ‘ya su kuyuları açmak için İHH tarafından açılan standı ziyaret eden belediye Başkanı Büyükaslan ;

“Su hayattır” demiş.

Evet sayın başkan su hayattır. Susuz hayat düşünülemez. Mümkün değil, su olmaz ise yaşam da olmaz. Bu büyük bir gerçek. Ama asıl geçek olan “SUSUZLUK BİZLERİ KAVURACAK” Geçen gün yolda yürürken bir işyerinin önünden geçmeye çalıştım. Sadece çalıştım ama maalesef geçemedim.

Adamın yüzüne bakmak ile yetindim sen bu suyu boşa neden akıtıyorsun diyemedim. Adam dükkanının önünü yıkamak ile kalmıyor, aynı zamanda arabasının da bir güzel yıkıyor. Benim gibi insanlarda kaldırımdan geçemiyor.

Anlattığım olay şehrin göbeğinde meydana geliyor ve her gün su yok diye feryat eden, belediyeye kadar yürüyen insanlara cevap vermek durumunda olan belediye ise farkında değil.

Sadece bu anlattığım olay bir örnek. Aynı zamanda bu anlattığım iş yerinde her gün aynı olay tekrarlanıyor.

Bizler içmeye su bulamaz iken adam serinlemek için kaldırımı ve yolu suluyor. Ne mantık değil mi?

Belediyenin farkında olabilmesi için kontroller sıklaştırılmalı gerekiyor ise cezai işlem uygulanmalıdır.

Ben şahsen evimin bahçesindeki su kuyusunu bile az kullanmaya özen gösteriyorum.

Vatandaşın susuzluktan kavrulmaması için, su tasarrufu hakkında belediye tarafından bilinçlendirilmesi gerekir. Gazete ilanları, TV proğramları ve su faturalarına iliştirilecek broşürler ile de halka anlatılabilir sanırım.

İlimize gelecek olan Havşeri ve Zerban suları büyük ihtimal 2009 yılında musluklarımızdan akacak. O zamana kadar tasarruflu kullanmalıyız diye düşünüyorum.

Gerçi şurada sonbahar yağmurlarına az bir süre kaldı ama mübarek ramazan ayında susuzluk hiç çekilmez diye de kara kara düşünüyorum.

Son zamanlarda Atatürk barajındaki su seviyesi de oldukça düşük. Arıtma projelerimiz faaliyete geçer ise buranın suyunu da kullanmamız mümkün olabilir.

Bu dediklerimiz bu seçim dönemine büyük olasılık ile kavuşmayacak gibi görünüyor. Bir daha ki dönemde sizden bol sulu, suyu ile meşhur bir Adıyaman sizden diliyorum sayın Büyükaslan.

hidayetozdemir0266@hotmail.com

 
Toplam blog
: 72
: 652
Kayıt tarihi
: 11.06.08
 
 

1966 Adıyaman doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimimi aynı şehirde okudum. Ankara Üniversitesi'nden..