Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ekim '07

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Süt içmeyi zevkli hale getirin

Süt içmeyi zevkli hale getirin
 

Merhabalar,

Mesleğim gereği çeşitli ortamlarda besinler, beslenme, diyet konularında sorular alıyor ve yanıtlarını vermeye çalışıyorum.
Bunların başında da süt içmeyi sevmiyorum, eksikliğini hissetmemek için ne yapabilirim sorusu geliyor.
Çevremdeki insanlara bazı sorular yönelterek genel eğilimin süt içmenin alışkanlığa dönüşmediği sonucunu aldım. Yapılan bir çok araştırma da zaten bunu kanıtlıyor.

Peki süt içemeye alışmak için ne yapmak lazım? hiç düşündünüz mü?
Ben yanırtını vereyim

*sütün yararlarını öğrenin
*meyvelerle karıştırarark daha keyifli hale getirebilirsiniz.
*küçük bir fincanla içmeye başlayabilrsiniz
*renkli bardak ve pipetler kullanabilirsiniz
*süt içmek için bahaneler üretebilirsiniz (süt sakinleştirir, kemikleri güçlendirir, tok tutar)
*sütü tatlı ve yemeklerinizde kullanmayı deneyin

Neden mi bugün süt içme üzerinde durdum?
Çünkü ülkemizde bir çok kronik hastalığın temelinde dengesiz beslenme, yetersiz kalsiyum alımı yatıyor. Bunu küçücük bir pencereden de olsa yazılarımla sizlere aktararak bir ölçüde önleyebilmek için.

Sağlıklı, mutlu ve kaliteli bir yaşam için her gün 2 bardak süt için.
ister meyveli, ister çikolatalı....

Sevgiler
Uzman Diyetisyen Aysen Arıcan Öz

 
Cumhuriyet Mah. Ergene sok. Melek Apt. No:1 Kat 1
KUŞADASI-AYDIN
 
Toplam blog
: 97
: 2936
Kayıt tarihi
: 22.08.07
 
 

1999 yılında Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü’nden ..