Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ocak '12

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Süt pişirme

Süt pişirme
 

Yazmak geçmiş ile geleceği birbirine bağlıyor elbette, En önemli bilgi aktarımı, insanları daha ileriye götürmenin en güzel ve anlaşılır yolu. Mevlana'yı yazdıkları ile tanıyoruz. Yunus'u şiirleri, zalimleri de yaptıkları ile tanıyoruz. Zalimlerin sözleri yoktur.

Hiç süt pişirdiniz mi? Sütçünün kapınıza gelip bıraktığı sütü alıp, süzüp, tencereye koyup sonra da ateşin üstüne koydunuz mu? Ben birkaç zamandır bunu yapıyorum. Sütçü tatlı bir köylü kızı. Tencereye koyduğum sütü bir süre bekletiyorum ama asla mutfaktan ayrılmıyorum, ne olur ne olmaz diye.

Sonra ara sıra baktığım tencereyi bir kaç kez karıştırıyorum. Henüz bir şey yok. Yavaş yavaş köpürmeye başladığını görünce ocağın başına geçiyorum. Tahta kaşıkla karıştırıyorum. Köpüren daha da beyazlayan sütü karıştırmaya devam ediyorum. Hatta ocağın altını kısmam da gerekebiliyor. Kabardıkça karıştırıyorum, kabardıkça karıştırıyorum. Taşmasını engellemenin yolu karıştırmaktan geçer. Sonra kaymak tutmaya bırakıyorum. Böylece taşmasını önleyerek sütü pişiriyorum. Eğer karıştırmasam sütün taşmasını önleyemem. O güzelim saf, beyaz süt etrafa taşıp ortalığı kirletecek. Sütü temizlemek işkence haline gelecek.

Kahve yaparken de aynı şekilde. Kahve kabardığı anda kapatmazsan höpürdetemezsin. Bir çok şeyi karıştırarak kabarmasını engelleyebilir miyiz? Evet, kahveyi de sütü de.

Sütü dinlendirip istediğimiz sıcaklıkta mayalayınca yoğurtla ve bekletince yepyeni bir şey elde ederiz. O artık süt değil yoğurt olmuştur. Biz Türklerin bulduğu yoğurdu elde ederiz.

İnsanlık yararına olan her dönüşüm mutlaka önemlidir. Yararlı olma, iyi niyet ve emek her zaman değer bulmalı, bulmadığı noktaları fark edip azaltmalıyız. Yazmak, fikri olan, kalemi olan, insana özgü yeganae özelliktir. Yazmanın dili, teni, dini ve rengi yoktur. O yüzden başka başka dillere çevrilir.

Daralıp daraltmak, azaltıp azalmakla eşdeğerdir. Çoğalmak iki kaşık yoğurdun bir tencere yoğurda dönüşmesi gibi olmalı. Çağdaş bilgi evrenseldir. Uzun soluklu olmalı, bizler o yoldan geçen yolculardan birkaçıyız....
 

 
Toplam blog
: 259
: 442
Kayıt tarihi
: 23.04.09
 
 

Merhaba ben Manolya. Edirne doğumluyum. Eğitim'e hizmet ediyorum ve bu yolun gönüllüsüyüm.Şiir yazma..