Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Eylül '08

 
Kategori
İftar Sofraları
 

Sütlü kadayıf

Sütlü kadayıf
 

Mide rahatsızlığı çekenler iyi bilir; şerbet mideyi yakar. Hele de geç vakitlerde şerbetli bir tatlı yenilmişse sabah kalkar kalkmaz felaket bir şekilde gösterir kendini bu yanma. Bu felaket yanmanın ardından, " Bir daha şerbetli tatlı mı, asla! " desekde; eeee damak tadı işte , an gelir dayanamayız.
Mide şikayetlerimin artışa geçtiği bu günlerde , anlık dayanamamalarımın zararlarından korunmak için daha hafif tatlılar yapmayı tercih ediyorum.
Bu tatlımın bir ölçüsü yok. Daha doğrusu tatlının ölçüsü göz kararım. Ölçüsüz tatlımın malzemelerini sayayım o halde.

Sütlü Kadayıf Tatlısı
Yaş kadayıf
Tereyağı, sıvıyağ
Süt
Şeker
Fındık , fıstık veya ceviz
Tamamen tereyağ veya tamamen sıvıyağ kullanmak sizin tercihinize kalmış. Ben, "kardeş payı" misali biraz tereyağı, biraz da sıvıyağ kullanıyorum. Bir miktar tereyağını eritip sıvı yağla karıştırıyorum. Genişçe bir tepside yaş kadayıfları tel tel ayırıyorum. Hazırladığım yağı üzerlerine dökerek, elimle kadayıflara iyice yediriyorum. Yağlanmış bir borcama kadayıfların yarısını yerleştiriyorum. Arasına; fındık, fıstık, ceviz ... artık evde hangisinden varsa seriyorum. Geri kalan kadayıfı fındık içinin üzerine yerleştiriyorum. Ön ısıtma yapılmış fırında ; altı , üstü iyice kızarana kadar pişiriyorum.

Sütü bir tencereye boşaltıp biraz ısıtıyorum. Toz şeker ilave edip , karıştırıyorum. Kaynamadan altını kapatıyorum. Fırından çıkan kadayıf biraz soğuduktan sonra sütü üzerinde gezdiriyorum. Ta ki kadayıf sütü çekene kadar. Üzerine de bol fındık serpiyorum. 30 veya 45 dakika beklettikten sonra yenmeye hazır hale geliyor. Umarım beğenirsiniz ve yine umarım mideniz yanmaz. Afiyet olsun!

 
Toplam blog
: 78
: 2343
Kayıt tarihi
: 11.08.07
 
 

Unlarla uğraşmayı seviyorum; unutturuyor bana üzüldüğüm şeyleri. Mutfak aşkımın en kötü tarafı, işim..