Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Aralık '06

 
Kategori
Yöresel Yemekler
 

Sütlü mısır çorbası / Bartın / kurucaşile

Sütlü mısır çorbası / Bartın / kurucaşile
 

Sütlü mısır çorbası demem, henüz iyice dişlenip sertleşmemiş mısırdan yapılan çorba dememdir. Yani sütle yapılan bir çorba değil.. Nasılmı yapılıyor..? Yine kayınvalidemi rahmetle anacağım.. Ben şehirde doğmuş, büyümüş biri olarak köy çocuğuyla evlendim.. Haliyle bir ayağımız köydeydi ve ben bundan çok mutluydum. Anamızın yaptığı bu tür yemekleri ilk kez yemem, o yüzden hep onun elinden olmuştur. Bayramlarda bir araya gelindiğinde dört gelin, üç görümce, çocuklar, eşler derken cümbür cemaat anca dört, beş sofra kurmak bizi paklardı... Bu çorbada öyle bir sofrada yenmişti sanırım.. Hey gidi günler hey..! O ev şimdi ıpıssız hiç yaşanmamış gibi... Çorba derken bakın yine nerelere geldim.... En iyisimi fazla uzatmadan yazayım.

Malzemeler:

1.Dört, beş sütlü mısır

2.Bir kaşık tereyağında kavrulmuş, bir kaşık beyaz un.

Yapılışı: Mısırlar bıçak yardımıyla tencereye kazınacak, mısırın üstünü bolca kapatacak şekilde su ilave edip ocakta iyice pişirilecek. Yağda kavrulmuş un, az soğuk sütle vaya suyla sulandırılıp mısır çorbasına az tuz ilavesiyle katılacak.. Bir taşım kaynadıktan sonra çorbamız servise hazır olmuş olacak... Mısırın bol olduğu dönemlerde unutmayın ! Deneyin.! Beğeneceksiniz.

 
Toplam blog
: 285
: 1333
Kayıt tarihi
: 09.12.06
 
 

Zonguldak doğumluyum. AÖF Mezunu olup, üç çocuk annesiyim. İki de torunum var. Şiir, doğa yürüyüş..