Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '20

 
Kategori
Eğitim
 

TÂRİKÂT

Tarik. Terk. Türk. Yörük..

Târikât : Tasavvufta, tekke olarak tanımlanan, yasal bir kurumda, okulda uygulanan, eğitim merkezli Öğretiler Bütünü. Yol. İz. Usül. Metot. Gökteki Yıldız. Parıltı. Rehber. Klavuz. Karanlıkta yol gösteren Semâvi destek, yardım. Hızır.

                               TÂRİKÂT = KİŞİSEL GELİŞİM OKULU

1) İslâm ile BaşlaMaMıştır.

2) İnsan vardı, târikât vardı.

3) SâfiYet, öze dönüş, ruhsal bağlantı ve yücelme. Sufîlik.

4) Ahlâk, karakter, kişilik, insâniYet, âDem, aDam olmak.

5) Ben kimim? Nereden gelip nereye gidiyorum? Ne yapmalıyım? Sorularına yanıt bulmak.

6) TANRI'YA Ulaşma. Vuslat. Nirvana. Fenâfillâh. Vâhdetî Vucûd. HİÇLİK. Mirâç. Yedinci Nefis Makamına Çıkmak.

7) NEFİS TERBİYESİ.. Terbiye. Kâlp, Fıtrat, Ahlâki Eğitim.

8) EVRİLME. Yücelme. Râbb Yetileri ile donanmak.

9) Vekil Allâh olmaya hakkazanmak. 

10) Ruhsal Yetilere ilişkin, HIRKA, HİMMET sahibi olmak.

11) Birey öncelikli, soyut ve somut tüm yaratılmışlara FAYDALI olmak.

 

TâSâvvuF, bir Öğretidir. SâFîYet.

Târikât, bir Okuldur.

Merkezi KÂLP tir. 

Amaç, Nuh'un Gemisi olabilmektir.

 

Sâdece kendisini kurtarma çabasında olan, yalnızca kendisine faydası olandan TÂRÎK olamaz.

TÜM ( kötü ve iyi) varlıklara Babalık ve Annelik yapabilme azminde olan, Târiktir. Öncelikle, Kötüye. Çünkü, doktorun öncelikli görevi Hastayı iyileştirmektir. 

İyi zaten iyidir.

Tabiki, hakkaniyeti gözeterek.

 

Gelelim önerime;

Târikâtlere YASAL STATÜ Verilmelidir.

"Aslan postuna bürünmüş tilkilere" kurban edilmemelidir, insanımız.

Yasal olması, kontrol ve denetim mekanizmalarının etkin olması demektir.

Kim kimdir? Kim değildir? Bilinmelidir. Bildirilmelidir.

İsteyen istediğini tercih etsin yahut etmesin. Ama tercih kapıları açık olsun.

Atatürk kapatmıştı. O zaman o zorunluluk vardı, öyle uygun görüldü ve doğru bir karardı. Şimdi de tekrar yasal olarak faal olmaları doğru olandır.

İnsânımız ve ülkemiz için faydalı olmalarını diliyorum.

 
Toplam blog
: 635
: 614
Kayıt tarihi
: 07.09.13
 
 

Şiiri, yazmayı seviyorum..hepsi bu kadar.. ..