Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Aralık '14

 
Kategori
Yoga / Meditasyon
 

Tadasana (Dağ duruşu)

Tadasana (Dağ duruşu)
 

Ayak tabanlarım yere tam anlamıyla yerleşmiş durumda. Bir ağacın köklerinden toprağa bağlanması duygusu eşlik ediyor içime. Tabanlarımın iç kesimlerini yukarı doğru yükseltiyorum, bacaklarıma uzanan kaslar geriliyor, aktifleşiyor. Diz kapaklarımı yukarı doğru çekiyorum.  Daha da güçlendi şimdi yere basışım. Kendimi sağlam, dirençli hissediyorum. Yukarı doğru yükseliyor bacak kaslarımın aktifleşmesi, bacak üst kaslarım, kalça kaslarım canlı, kuyruk sokumumu hafifçe aşağı doğru alınca tatlı bir rahatlama  eşlik ediyor belimin altına doğru, göğsümü hafifçe dikleştirip, gövdemi yanlardan uzatıyorum, omuzlarımı yükseltip geriye doğru yuvarlayarak bırakıyorum. Ensem uzuyor, damağımdan çekiliyorum yukarı doğru çenem yere paralel, nefesimi akışkan tutuyorum.

            Bütün dikkatim nefesimde, nefesin ciğerlerime giriş çıkışını hissediyorum. Bir yandan bedenimi bölge bölge yeniden gözden geçiriyorum. Tamamladıktan sonra tüm vücudumu bir bütün olarak algılıyorum. Nefesim, bedenimin tüm kaslarını hissediş... artık odaklanma zamanı. Dikkatim, beden- nefes uyumunda, zihnim takipte.  Odaklanmanın varacağı yer, izleyeni fark etmek, şimdi de ve burada olmanın tanıklığını yaşamak. Bütün pozların ulaşacağı noktada olmak.

            Tadasana temel bir duruştur. Dışarıdan bakıldığında basitçe ayakta durmaktır. Her insanın zaten yapar göründüğü bir duruş. Ayaktaki bütün diğer pozlara buradan başlanır. Bir binada temel neyse asanalar için tadasana odur. Bu pozu anladığından, içine girip fark ettiğinde; dengede, sağlam, odaklanmış olduğunda ilerlemek daha kolaydır.

            Pozun Türkçe'deki karşılığı "Dağ duruşu"dur; sağlamlığı, dayanıklılığı, devamlılığı, dikliği, dengeyi  ifade eder. Tüm bunların bedendeki cisimleşmesidir bu pozla yakalanan his.

            Gözlerini kapatır, dengeni koruyabilirsen. Beden, nefes, zihin birlikteliğiyle coşkuyu, sevinci yakalarsın içinde. Benliğe temas zamanıdır, bedenle, zihnin uyumlandığı birbirine yaklaştığı noktadır. Tüm bu süreç bedeni canlandırırken zihni yavaşlatır. Yani hızlı olan zihinle yavaş olan beden birbirine yaklaşır. Burası benliğe doğru akışın doruğudur. Kendinle temas etme, keşfetme, kucaklaşma zamanıdır. Fiziksel aktivitenin, zihinle buluştuğu ve raks ettiği yoganın başladığı yerdir.

            Tadasana basit olarak algılanabilecek bir pozdur ama biz ona sadelik diyelim, sadelik içindeki zenginlik.

            

 
Toplam blog
: 58
: 536
Kayıt tarihi
: 14.09.11
 
 

"Uzun ince bir yoldayım" diye tarif etmiş hayatını Ozan Aşık Veysel. Yazdığı bu sözlerinde beni e..