Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ekim '06

 
Kategori
Özel Lezzet Durakları
 

Tadım'ın tadı hiç kaçmadı

Tadım'ın tadı hiç kaçmadı
 

İzmir Atatürk Organize Sanayi Bölgesi'nde, uzun yıllardır hizmet veren bir lezzet noktası vardır. Organize merkezindeki nam-ı diğer "Laik Camii" ile karşı karşıya komşu olan Tadım için bir "butik lokanta" tabirini kullanmak istiyorum. Tipik bir aile işletmesi. Kendileri yapıyor, kendileri satıyor, kendileri servis ediyorlar.



Şık ve küçük bahçelerinde on kadar minik masa ve iç kısımda da küçük bir asma katları mevcut. Organize Bölge'de faaliyet gösteren işletmelere de servis yapıyorlar ve bu şekilde yaptıkları satışlar, cirolarının ciddi bir miktarını oluşturuyor tahmin ediyorum. Öğle tatili saatlerinde boş masa bulmanız tamamen şansınıza kalmış.



Yiyeceklerin tamamı -pizza ve ekmekler de dahil olmak üzere- kendi imalatları. Çiğli Organize Sanayi'nin bu gözbebeği lezzet durağında sanayi tipi hiçbir şey yok, yiyeceklerden. Tamamı ev yapımı. Meşrubatlar hariç tabii ki.



Geniş varyasyonları ile zengin bir köfte çeşitli menüleri var. Ev yapımı mantıları, zaman zaman yaptıkları kısırları, mercimekli köfteleri, enfes çorbaları, ekmek niyetine getirdikleri sade poğaçaları, sulu ev yemeği çeşitleri, hiç hazzetmememe rağmen orada zevkle yediğim soğuk sandviç çeşitleri, çikolata-fındıklı tartları, çeşitli sütlü tatlıları hemen aklıma gelen ve annelerinizin yemeklerini hiç de aratmayan baştan çıkarıcıları.



Ufak bir not. Yıllardan beri gider-gelirim ve ısrarla kredi kartı kullanımına geçmemekte direnirler. Ticket, sodexho gibi yemek fişlerini kabul ederler hatta pos cihazları bile mevcuttur ancak kredi kartı kabul etmezler. O nedenle tedbirli gitmenizde fayda var çünkü oraya gittiğinizde canınız çok şey çekiyor, fiyatları fahiş olmasa da hesabı ödemede problem yaşayabilirsiniz.



Özellikle hizmet sektöründe servis kalitesinin devamlılığı çok çok önemlidir. Müşteriler, hizmet satın aldıkları bir işletmeye gittiklerinde bekledikleri servis kalitesinin derecesi, asgari, aynı mekanda bir önceki tecrübeleri kadardır. Daha altını satın almayı kesinlikle istemezler. Bu nedenle mal ve hizmet kalitesinde istikrar, işletmeler için vazgeçilmez başarı anahtarıdır.



Tadım'ın tadı hiç kaçmadı, benim tattığım dokuz yılı aşkın zamandır. Tebrik ve takdir edilesi bir durum değil mi, sizce de?

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..