Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ağustos '11

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Tahinli ezme

Tahinli ezme
 

Tahinle yapilan nefis bir ezme....


Bilindigi kadariyla Berlin`de son yüzyildir en yagisli bir yazi geciriyoruz. Yagmur berekettir, yagsin. Ama beni hüzünlendiren yasanmamis bir yazin ardindan gelecek sert bir kisi yeniden tasimak. O da gecer. 

Yine böyle yagisli bir günde cocuklarla evde ne yapacagimizi bilmez halde dolaniyorduk. Mutfakta oturup yemek kitaplarimi karistirmaya basladim. Ümit ustanin yemek kitabinda bu ezmeye rastlayinca ilgimi cekti. Bütün malzemeler vardi, üsenmeyip denedim. Sonuc nefis oldu. Tahinin kendine has tarifsiz lezzetine eklenen malzemelerle birlikte harika bir ezme oldu. Ama tarifte tavsiye edilen kirmizi turp ilavsini ben de nacizane tavsiye etmek istiyorum. Kirmizi turplarin acimsitirak serinligi ezmeye cok yakisti. 

1 cay bardagi tahin 

1 demet maydonoz 

4-5 dis sarimsak 

1 cay kasigi kimyon 

1 cay kasigi tuz 

1 tatli kasigi aci biber salcasi 

2 limon 

servis ederken kirmizi turp 

Limon suyu, kiyilmis maydonoz, ezilmis sarimsaklarla birlikte bütün malzemeyi tahine ilave edip karistirin. Kirmizi turplarla birlikte servis edin. 

 
Toplam blog
: 26
: 877
Kayıt tarihi
: 04.11.10
 
 

Berlin'de yaşıyorum, evliyim ve dört cocuk annesiyim. Yemek kitabi ve blog yazariyim. Bloglar..