Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Kasım '06

     
    Kategori
    Yemek - Mutfak
     

    Tahinli kurabiye

    Merhaba saygıdeğer okuyucular. Yakın zamandan bu tarafa hergün takip etmeye çalışıyorum ve çok ilginç şeyler öğreniyorum. Bugün bende üye olup yazmaya karar verdim. Çoktandır niyetim vardı ama kısmet bugüne imiş.

    Sizlerle bir tarif paylaşmak istedim. Bu tarifi bir Kabartma Tozu Paketini arkasından almıştım. Aslında böyle hiçbir tarifi denemek adetim değildir ama nasılsa bunu yapmayı denedim. İyi ki de denemişim. Çok severek yapıyor ve ikram ediyorum. Herkesin de fazlası ile hoşuna gidiyor.

    Malzemeler:

    1 Paket Yumuşak margarin (Oda sıcaklığında)
    1 su bardağı ceviz (İyi çekilmiş)
    3 yemek kaşığı sıvıyağ
    1 paket pudra şekeri ve tarçın.
    Alabildiği kadar un.

    Yapılışı: Önce bir yoğuma kabına margarini alıyorsunuz. Ardından sıvıyağı ilave ediyorsunuz ve yavaş yavaş unu koymaya başlıyorsunuz. son olarak cevizi ilave ediyor ve çok yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurma işlemine devam ediyorsunuz. Hatta yağdan dolayı hamur biraz elinize yapışabilir. Sonra bu hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlıyor ve tepsiye diziyorsunuz. Lütfen tepsiyi yağlamayınız.

    Önceden ısıtmadığınız 200 oC fırında 15-20 dakika arası tutuyor ve fırından teprsiyi alıyorsunuz. Biraz ılınması gerekiyor. Bu arada diğer tarafta derince bir kabın içerisine pudra şekeri ve bir miktar tarçını karıştırıyorsunuz. Fırın tepsiniz ılınınca kurabiyeleri tepsiden alıp şekerli karışımda yuvarlıyor ve her tarafına bu karışımın bulanmasını sağlıyorsunuz.

    Bu arada kurabiyeleri elinizle alamıyor bunun için bir spatuladan yardım istiyorsunuz. Çünkü kurabiyeler elinize yapışıyor. şekerli karışımlı kurabiyeleri bir borxcama yada arzunuza göre bir kaba dizip en az 3-4 saat (akşamdan yapa iseniz ikram saatinize kadar) buzdolabında bekletiyorsunuz. Ve misafirlerinize ikram ediyorsunuz. Kalanları tekrar dolaba koyuyorsunuz. Eğer un kıvamını tutturabilir iseniz çok güzel, ağızda yağ gibi eriyen kurabiyeler elde ediyorsunuz.

    Herkese afiyet olsun derken sağlıklı, mutlu, umutlu yarınlar temenni ediyorum.

    Sevgi ile kalın. Hoşçakalın.

     
    Toplam blog
    : 1
    : 873
    Kayıt tarihi
    : 20.11.06
     
     

    Bursa'da yaşıyorum. Evliyim ve bir oğlum var. Halen özel sektörde çalışmaktayım. Aynı zamanda açık ö..