Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Aralık '17

 
Kategori
Edebiyat
 

Tahmin

Tahmin
 

 Sana kelimelerin insan üzerindeki büyüsünü anlatmayı çok istiyorum. Çok basit gelebilir ama inan dinledikten sonra konuşurken bir kez daha düşüneceksin. Neden dersen senin de özünde bu var : Konuşmanın verdiği huzur. Dinleyen için kolay geliyor olabilir ama söyleyen ve yazan için gerçekten zor. Bir de yazdığı halde ya da konuştuğu halde anlatamayan için o sonu söylemiyorum bile. Gel, bana biraz vakit ayır, ne demek istediğimi anlayacaksın.

 Düşün, -ki bir insan için muazzam soluktur bu- sayılamayacak kadar kelime saklıyorsun yüreğinde. Hepsinin yeri belli, bu yüzden aralarında sese dönüşmek için bir yarış yok. Hepsi cümle olacağı zamanı bekliyor heyecanla. İşte aslında burada başlıyor yaşamın yansıması. Hangi kelimeyi hangi cümleye ekleyeceğin çok önemli çünkü bir adım sonrası uçurum ya da bahar olabiliyor. Mesela ben seninle konuşuyor olsam bütün güzel kelimelerini harcarım yüreğimin. Konuşurken içinde bulunduğun anı sevmeye olan inancımdan gelir kelimelerimin gücü. Ben sana kısa cümlelerle değil uzun cümlelerle yazılmış bir hikaye sunarım. Okumayacağını bildiğim halde yazdıklarımda gizli duran mevsimlerden geçersin diye, günümü aydınlatırsın diye. Bir insanı anlamanın ya da anlamaya başlamanın ilk adımı konuşmaktan geçer, bilmezsin. Çoğu insanın farkında olmadığı bir mucizeyle her an içi boş cümleler kuruyor olması acıtır ruhumu. Yine de ümit ederim anlayacağını düşünerek. Sana seni anlatırken tüm bedeninde bu güzelliği hissetmeni istiyorum. Seni anlatmak, bir yaşamı var etmekle eş değer. Her şeyi anlatabilirim, dünyaya ait her renkle birden fazla cümle içinde kullanabilirim adını. Seninle ilgili her düşüncem sese dönüştüğünde mutlu notalar yayılır yeryüzüne. Bunca insanın şarkılara olan bağlılığı, yüreğindeki kelimelerin eşitliğinden gelir. Hala anlamadın mı,  sevmek bu işin geri dönüşü olmayan yolculuğudur. Yol bitmez, hiçbir iz silinmez.

 Seni anlatacak çok kelime var yüreğimde. Bana korktuğum gerçeklerle değil sadece senin olduğun zamanlarla gelsen hep yenilenir sözlüğüm. Bir de sustuklarımı anlamanı isterim. Onların konuşulabilecek bir yanı yok çünkü. Ne kadar mutluluk ekliyorsan bir insan hayatına o kadarını da eksiltmek her daim senin elinde. Bu yolculukta önemli olan, rotayı doğru çizebilmek. Dedim ya, dinlemek en kolayı. Gücün varsa konuşmak gerekir, ancak böyle anlaşabilir ve anlaşılabilir insan dediğin. Her zaman iki seçenekle gelir hayat. Doğruyu yanlışı sen belirle ister, sorumluluktan kaçmak için. Mesela sen, hiç birine sevmenin ne olduğunu anlatabildin mi? Karşındakinin anladığı kadar olmanın yokluğunu hissettin mi yüreğinde? Seni anlatacak çok kelimem olmasına rağmen sana susacak birden fazla sessizliğim var. Biriktirdiğim zamanlar bir ömre eklense yeni bir nefes çıkar ortaya.

 Bir adım sonrası hep bilinmezlik. Riske girmeye değecek ne varsa uğruna harcamaya hazır olan yüreklerden seçmeli insan en güzel kelimeleri. Cesaret, aklın bir köşesinde her zaman bulunmalı.Bunca harfin, kelimenin varlığında söylesene bana;

 Sen; anladığım, tanıdığım sen değilsen, ben kimin büyüsünde varım?

 
Toplam blog
: 36
: 116
Kayıt tarihi
: 04.06.17
 
 

Mavinin içinde mavi, çocuklarla çocuk, üzülene omuz, sevinene gülümseme, bir kalemin varolmasına ..