Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ekim '18

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
17
 

Tahsil Herkes İçin Şart Değil, Okursa Kendisi ve Ülkesi İçin Bir Şeyler Yapabilecek Olanlar Okusun

Tahsil Herkes İçin Şart Değil, Okursa Kendisi ve Ülkesi İçin Bir Şeyler Yapabilecek Olanlar Okusun
 

Herkes okuma yazma ve hesap bilsin ama tahsil şart değil.

İnsanlar belli yönlere yönlendiriliyor; işte sevmek zorundasın, okumak zorundasın, adam olmak, sabretmek falan da filan.

Eski köhnemiş zihniyetler artı menfaat…

Okumasan nolur okudun da ne geçiyor eline…

“Okumazsa iş bulamaz” İşçiler üniversite mezunu mu?

Okuyanların beşte biri işsiz. Yarın öbür gün yarısı, belki bir gün tamamı işsiz olacak.

Okumakla işin ne alakası var ya! Çocuklarının okuyarak iş bulacağını sananlara iyi oluyor, akılları başlarına gelsin!

Kardeşim sevdiği işe ya da bir mesleğe yönelsin, üniversite neymiş.

Kızımı işi olan simitçiye verir işsiz üniversiteliye vermem. Meslek ekmektir, diploma kağıt parçası.

Genel müdür olacaksa okuması lazım, senin çocuğun genel müdür olabilir mi?

Ülkemizdeki en büyük cehalet bu konuda, okuyanlar işsiz, çok normal, iyi oluyor!

Mesela üstün zekâlı,  bir şeyler yapabilir, bir yerlere gelebilir; bu çocuklar okumalı.

Herkes okuyor ya,  sınıf geçiyor üniversite bitiriyor.

E haliyle mezun oldu diye iş veriyorsun.

Ayakkabı boyamayacak, simit satmayacak zenginse torpili varsa imzasını bile atamayan kimse vekil oluyor icabında.

“Ama Korkut herkesin okuma hakkı var”

Benim de Mars’a gitme hakkım var ama gidemiyorum.

Önüne gelen okuyamaz, mecburen zeki ve çalışkan olacak.

Ben mesela kitap yüzü açmadan üniversiteyi bitirdim; bu, Türk milli eğitiminin utancıdır. İstesem genel müdür bile olurdum, tercih etmedim. Bu iş bu kadar kolay olmamalı.

Okumak nedir ya… Niye insanları böyle kandırıyorsunuz. Üniversite bitirdim diye herkes kendini bir şey sanıyor. Daha kötüsü koltuk bekliyor.

Ya işte kardeşim kim okuyacak? Hasan Ağanın oğlu, zeki çocuk ilkokulda belli etti. Seçtik onları okuttuk, doğrusu budur.

Adam tarladan alıyor okula gönderiyor, hatta kampanyalar düzenliyorlar çocuklarımız okusun diye.

Kendi zengin çocuğu, okumuş torpille morpille bir köşe kapmış, tarlada çalışan fakirin çocuğunu da öyle olacak sanıyor.

Bırak ne güzel çalışıyor tarlada, belki çiftçi olacak yarın bir gün. İlkokulu bitirsin sal hayatın içine. Onun senin gibi dayısı yok. Zeki de değil, yıllarını verecek limon satacak.

Devir değişti artık şimdi okumadan da kültürlü bilgili olabiliyorsun.

Bu genç nesile hakkaten çok kızıyorum. Hadi anne baba aldandı siz niye aldanıyorsunuz. Berber mi olmak istiyorsun gir berberin çırağına al sana üniversite.

Bu yazıyı bakın görün hiç kimse onaylamaz çünkü anlayacak bilgi ve kültür insanlarımızda yok.

Profesör olmak istiyorsun kapasiten de var oku, çarpım tablosunu bilmiyorsun senin ne işin var üniversitede ya! Ali okulu mu burası!

Ben Milli eğitim Bakanı olayım da sen bitir bakalım o üniversiteyi nasıl bitireceksen. Bu eğitimde zeki olmayan bile mezun olur, bir şey öğretmiyor ki.

İlkokul karnesinde 10 dersten 7’si zayıf. Bu çocuk okuyor ve üniversiteyi bitiriyor. Olabilir mi , bizim eğitim sistemimizde olur.

Babasının çiftini sürseydi de hem kendini kurtarsa hem de bizi yakmasa daha iyi değil miydi?

Ben kitap yüzü açmadan hiçbir dersten zayıf almadan mezun oldum,“Cumhuriyet ne zaman kuruldu?”

Eğitimin seviyesi çok düşük… Ama herkes üniversite mezunu… Haliyle kaldırım mühendisi.

NAHİDE ÇELEBİ bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Eğitim sisteminin yetersizliğine ve Son bölüme katılıyor, geri kalana herkesin okuma hakkı var elbette ve şart diyorum Kerim bey,Zira gençleri eskiden olduğu gibi meslek erbabı da çırak olarak kabul etmiyor. Selamlar

Cemile Torun 
 14.10.2018 1:14
Cevap :
Elbette okuma hakkı olur. Benim kastım insanlar böyle olmazsa olmaz gibi yığılmasınlar.İlkokulu bitirip okuma yazma öğrendikten sonra kişi bilgi ve kültür olarak kendini geliştirir.Sizin yorumunuza cevaben aslında bir yazı bile düşünüyorum çünkü bu konunun açıklığa kavuşması lazım.  17.10.2018 14:31
 

Kerim Kardeş eğitim yaz boz tahtası oldu.Selamlar esenlikler.NAHİDE ÇELEBİ

NAHİDE ÇELEBİ 
 12.10.2018 19:47
Cevap :
Yaz boz tahtası, öyle bir şey vardı hatırlıyorum.  17.10.2018 14:25
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 4105
Toplam yorum
: 11645
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 677
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster