Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Nisan '10

 
Kategori
Oyuncaklar
 

Tahta kılıçtan Bakugan'a

Tahta kılıçtan Bakugan'a
 

Şimdiki çocukların bir Nasreddin Hocası bile yok.


Oğlum Ozan'a bugünlerde yine bir hâller olmaya başladı. "Kalbi çok heyecanlanıyormuş". Nedeniyse aklına şimşek Mc Quinn oyuncak araba geldiğinde kalbi müthiş çarpıyormuş.

Ben bu hikâyeyi çok dinledim aslında ama eşim her seferinde yutuyor.

Aynı şeyi Transformes için de yapmıştı.Rüyalarında görüyordu.Eşim de çocuğunun psikolojik baskılarına dayanamayarak almak zorunda kalmıştı.Daha doğrusu aldık diyelim.Ama 70 TL civarındaki oyuncağı aldığmızla kaldık.Hâlâ odasında heykel gibi duruyor.Alındı mı alındı, Ozan için sorun hâlledilmiştir yani.

Aynı şey Bakugan için de geçerli.Anaokulundaki herkeste varmış ta kendisi hep başkalarının Bakuganlarına bakıp "keşke benim de olsa" dermişte , bir sürü takla atıyor.

Ben de her istediğinin olması taraftarı değilim açıkçası.Çocuğun doyumsuz olmasını sağlıyoruz bir yerde.Ancak bakıyorum ki anaokuluna giden çocuklar daha okuma yazmayı sökmeden markaları su gibi biliyorlar.Markasız bir spor ayakkabı almak imkansız.Defterleri Ben10 , nevresimi, gece lâmbası şimşek Mc Quinn, Örümcek Adam'lı kaç tane giysi var bilmiyorum.

Ama nedense ne Nasreddin Hoca biliyorlar, ne Keloğlan.Ben kendi adıma hikâye kitapları alsam , gece onları oğluma okusam da ikinci gece Robin Hood'u istiyor.Çünkü arkadaşları benim okuduğum kitapları değil de Robin Hood'ları konuşuyorlar sınıflarında.

Daha 6 yaşında bu hâldeysek büyüdükçe ne yaparız bilemiyorum.

Benim çocukluğumda bu kadar oyuncak çeşitliliği yoktu.Mahalledeki marangozdan yalvar yakar tahtadan kılıç yaptırır, ona da gözümüz gibi bakardık.Yılmaz Güney gibi silah kullanır, Cüneyt Arkın gibi kılıç kuşanırdık.

Dönem değişince hâliyle oyuncaklar da , oyunlar da , hikâyelerde değişiyor.Çocuğumun Nasreddin Hoca'yı değil de Robin Hood'u tercih etmesine fena içerliyorum.Zenginden alıp fakire vermese vallahi de okumayacağım aslında.

Çocukluğunun ihtiyaçlarını dengede tutarak götürmeye çalışıyoruz.Ancak yaş kemâle gelince hesaplaşacağız nasılsa.Şimdi çocukluğunun keyfini çıkarsın da zamanı gelince eşeğe bile ters oturtacağım seni Ozan.

Görüşeceğiz.

 
Toplam blog
: 242
: 1784
Kayıt tarihi
: 24.06.06
 
 

1970 doğumluyum.Karadenizin bir sahil şehrinden, hayatın güler yüzlü tarafına tutunmak için İstan..