Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ekim '17

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Takılıp Kalmak

Takılıp Kalmak
 

Salih Arıkan


Ben doğduğumda Aileme mutluluk getiremedim. Çünkü görmeyen bir çocuk olduğum için. Üretim süreçlerine katılamadığım için Ailem üzülmüş. Ne bilsin Akhisarın bir dağ köyündeki Yörükler gerekli Eğitimler alındığında görmeyenlerde çalışır ve üretir. tabiî ki Annem ve diğerleri beni değil de sağlam olan kardeşimi daha çok önemsediler. Onları suçlamak hiç bir sorun çözmez anlamaya çalışmak ve neden sonuç ilişkileri kurmamız gerekir. Körler okuluna gittim küçük bir çocuğun ailesinden koparılıp yatılı okula gitmesi çok zordur. Hala birçok arkadaşımız bu dönemden kalan acıları yaşar. Ama takılıp kalırsak ilerleme sağlayamayız. Ateşten sıcaktır ana kucağı şarkısını duyunca bir hoş olurum. Fadime güneşin evladım diyerek türküsünü dinleyince gözlerim nemlenir.  Körler okulundan sonra Cumhuriyet lisesine devam ettim orada hem yurtta hem okulda bazı zorluklar yaşadım. Takılıp kalmadım ve okulda çok sevilen hala selamlar yollanılan biri oldum. Biraz önce bir arkadaş aradı. Benim yanımda liseden bir arkadaşının selamı var dedi. Fakülteye başladım orada zorluklarım oldu. Kitaplarımı kasete okutacak kişi bulmakta zorlanınca kantinde bir türkü söyledim herkes yanıma toplanınca ben kitaplarımı kasete okutmak istiyorum diye tüm sınıflara duyuru yaptırdım. Lisede de az türkü söyleyip de kitap okutturmadım. Takılıp kalsaydım ama bana şunu yaptılar ama bana şunu dediler deseydim benden bir cacık olmazdı. Çalışmaya başladım. Çalışırken de zorluklarım oldu. Sonra iyi arkadaşlıklar kurdum ve şuan tıkır tıkır işleyen bir sistemim var. Dernekçiliğe başladım. Aman dünyayı sen mi kurtaracaksın dediler. Ben yıllar içinde çok şey öğrendim bana şöyle teklifler geldi. Sen bize yetki ver biz sana aylık tüm ihtiyaçlarını karşılayalım. Senin adına para toplayalım. Asla kabul etmedim. Şimdide akçeli işlerden adım adım kaçıyorum. Öğrencilere kendim ders veriyorum. Bana dua etsinler. Beni mutlu edecek tek şey onları bağımsız bir şekilde yaşayabildiklerini görmek kimseye bağlı olmadan yaşamaya başlarlar ve ben bunu görürsem gözlerimi huzur içinde yumarım. Ben çok sıkıntı çektim. O yüzden görevim ne olursa olsun herkese danışmanlık yapıyorum. Tek isteğim benim çektiğim sıkıntıları çekmesinler yaşadıkları sorunlara takılıp kalmasınlar. O sorunları fırsat bilsinler. Geçen hafta yaşadıklarımı anlattım. Konak belediyesinin zabıtasının nasıl halkı üzerimize kışkırttığını yazdım. Ve bizim mahallemizdekilerin bizi mahalleden attırmak istediğini yazmayı unuttum. Ona da takılıp kalmadım ve sulh yaptık. Sorunlara takılıp kalmadan yaşadığınız günler dilerim.

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..