Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '07

 
Kategori
Kişisel Gelişim
Okunma Sayısı
767
 

Takım halinde öğrenme

Takım halinde öğrenme
 

Team Learning

Ortalama insan zekası 120 IQ kadardır. 10 kişilik bir yönetim takımının bir araya geldiğinde ortaya çıkması gereken ürün 120x10=1200 IQ luk olmalıdır. Maalesef genelde hiç böyle olmaz genel de tersi olur.
1200 IQ yerine 70-80 IQluk bir ürün ortaya koyarlar.
İşte öğrenen organizasyonun Takım halinde öğrenme disiplini bu paradoksun üstünden gelir.
Takım halinde öğrenmek acaba mümkün müdür? Elbette mümkündür, sporda iş dünyasında, bilimde örneklerine rastlamak mümkündür.,
Takımlar gerçekten öğrendiğinde bireysel zeka düzeylerini de aşarlar yani 10 kişi bir araya geldiğinde ortaya çıkan ürün 1200 IQ luk değil belki 2400 IQ luk ya da daha fazla olur. İşte o zaman, takımlar, sadece olağanüstü sonuçlar elde etmekte kalmaz, takımın bireyleri de başka türlü olabileceğinden daha çabuk yetişirler.
Takım halinde öğrenme takım içi iletişim de diyalog kurmayı seçmekle başlar.

İnsanlar iki türlü şekilde meseleler üzerinde sonuç elde etmeye çalışırlar.

• Tartışma
(Discussion) (Kelimenin İngilizce çarpma ve vurma anlamındadır.)

İnsanlar bu tür ilişkide kendi fikirlerinin doğruluğunu kanıtlamaya çalışırlar. Karşı tarafın fikri çürütülmelidir. Kendi fikirleri mutlaka doğrudur. Fikirleri doğru değilse bile kendi yolları doğrudur. En kötü ihtimalle kendileri doğrudur. Bu tür insanlarla konuşmak yararsızdır. Konuşurken sadece kendilerini duyarlar. Bu tarz ilişkilerde elde edilecek ürünün zeka düzeyi normal bir insanın zeka düzeyinin de altında kalır.

• Diyalog

(Yunanca dia-lagos; anlamın grup içinde serbestçe akışı demektir. Bu şekilde bireysel olarak ulaşılamayan içsel görülere ulaşabilmek demektir.)
Bu tür ilişkilerde ise grup içerisinde karşılıklı doğrular alınarak yeni bir sonuç üretilir. Kişiler kendi görüşlerinde ısrarcı ve tutucu değillerdir. Konuşmalardaki çaba doğru olana varma çabasıdır.
Doğruyu kimin söylediği değil, doğru olanın ne olduğu önemlidir. Bu tür ilişkilerde grup içi kazanan taraf yoktur. Kazanan gruptur.
Diyalog disiplini, takım içinde öğrenmeyi aksatan etkileşim biçimlerinin nasıl teşhis edilebileceğini öğrenmeyi de kapsar. Savunmacı durumda kalma biçimleri takım çalışmasına yerleşmiştir. Teşhis edilemezlerse, öğrenmeyi aksatırlar. Teşhis edilip yaratıcı bir şekilde su yüzüne çıkarılırsa fiilen öğrenmeyi hızlandırırlar.
Diyalog türü ilişkiyi yapıcı, tartışma türü ilişkiyi de yıkıcı olarak niteleyebiliriz.
Takım halinde öğrenme önemlidir. (çünkü modern organizasyonlarda öğrenme birimi bireyler değil takımlardır.)

Takım halinde öğrenmenin üç temel koşulu vardır.
1 Tüm katılanlar varsayımlarını askıya alacaklar.
2 Tüm katılanlar birbirlerini çalışma arakadaşı olarak görecekler.
3 “Diyalog ortamının bozulmamasını sağlayan “ bir yardımcı olmalı

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 443
Toplam yorum
: 1131
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 1223
Kayıt tarihi
: 13.09.07
 
 

MB zengin kültürel bir eksen; düşüncelerimizin buluştuğu, tartıştığımız, birbirimizi etkilediğimi..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster