Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Kasım '06

 
Kategori
Danışmanlık
Okunma Sayısı
722
 

Takımdaki Roller 3: Üretici Motive Edici

Takımdaki Roller 3:  Üretici Motive Edici
 

Mini yazı dizisimize devam ediyoruz. Konumuz iş hayatında çok önemli bir yere sahip olan takımlar. Takım çalışmasında en önemli konulardan biri sizin kişiliğinize uygun olarak hangi rolleri ve görevleri üstleneceğinizdir.

İş yaşamında sürekli ekipler içindesiniz. Acaba size en uygun takım rolü hangisi? Bu yazı dizisinde kendinizi takım içinde konumlandırabilir ve kendinize en yakın rolleri seçebilirsiniz.

Önce mini testi yapın. Eğer sayılan özellikler sizde ekseriyet itibarıyla varsa size en uygun olan takım rolü ÜRETİCİ VE MOTİVE EDİCİ demektir. Eğer bu özellikler sizde yoksa diğer takım rollerini incelemenizi öneririm. Bu yazı dizisi 9 bölümden oluşmaktadır. Kendinizi dokuz rolden bazılarına daha yakın hissedeceksiniz.

MİNİ TEST:

? Bir işi bugün bitirmem gerektiğini düşünüyorsam ve kendime bunun için hedef koymuşsam, bugün o işi bitirmeliyim.
? Çevremdekiler aceleci, iş odaklı ve bazen sabırsız olduğumu söylüyorlar.
? Bazen eve iş götürüyorum veya duruma göre gece de çalışıyorum.
? İçimde sürekli beni yüksek hedeflere ulaşmaya iten bir ses var.
? Kariyerim ve hedeflerimde başarılı olmam benim için çok önemlidir.
? “Yapabilirim, başarabilirim.” şeklinde telkinler kullanarak kendi kendimi sık sık motive ederim.
? Çevremdekiler beni başarı odaklı, kararlı, aktif, sosyal ve etkileyici bir kişi olarak tanımlıyorlar.

ÜRETİCİ MOTİVE EDİCİ

GENEL ÖZELLİKLERİ

Başarı odaklı
Üretken
Pozitif enerjili
Etkileyici
Takımı hedefe kilitler ve çok çalışarak örnek olur.

OLASI EKSİK YÖNLERİ

Fazla rekabetçi ve hırslı
İmaj ve görünme tutkusu
Aceleci davranır

TAKIMDAKİ ROLLERİ VE FONKSİYONLARI

Proje başlatır, uygulamaya koyar, üretir
Motive eder, takıma heyecan ve güven yayar
Hedefin açık, net, ölçülür, gerçekçi olmasını sağlar
Takipçidir, aksiyona ve sonuca götürür
Süreci hızlandırarak çabuk üretim yapılmasını sağlar
Ürünü / hizmeti pazara taşıma, tanıtma, satış sürecini çabuklaştırır
Takım kurar ve yönetir
İşe odaklanılmasını sağlar, kaynatmaları önler
Pazarın gerçeklerini ve taleplerini bilir ve aktarır
Hedefe giden yoldaki engellerin aşılmasını sağlar
Fırsatları görür
Performans değerlendirmesi yapar

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 279
Toplam yorum
: 169
Toplam mesaj
: 78
Ort. okunma sayısı
: 2470
Kayıt tarihi
: 09.09.06
 
 

Dr. Fahri Karakaş, Londra’da University of East Anglia’da görev yapmaktadır (Norwich Business Sch..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster