Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Haziran '08

 
Kategori
Blog
 

Taklitçilik değil düpedüz Hırsızlık!...

Taklitçilik değil düpedüz Hırsızlık!...
 

Logo Mustafa Mumcu


Dün akşam hafiyelik yapmak zorunda kaldım. “Kulağıma yalan kaçmış” başlıklı bir şiir gördüm ana sayfada. Çok şaşırdım bu ifade İclal Aydın’a aitti, o kadar emindim ki çünkü onun bu yazısını okuyup biten evliliği ile ilgili "Kulağa kaçan yalan sözcükler" başlıklı bir blog yazmıştım geçmiş günlerde… Yazıyı hemen tıkladım ve gözlerime inanamadım. Yazı birebir kopya idi ve altında alıntı olduğuna dair hiçbir ifade yoktu. Emin olmak için internetten yazının aslını bulup inceledim. İclal Aydın’ın yazısındaki “erkek sesi” ifadesi değiştirilip “kadın sesi” yapılmış. Çünkü sahtecilik yapan kişi erkekti. Şok oldum, böyle bir şey nasıl olabilir dedim kendi kendime.

Hemen, bu hareketin yazım ahlakına uymadığını, etik bir davranış şekli olmadığını ifade eden bir yorum yazdım. Göndermeden önce Ömer beyi arayıp durumu anlattım. Bana bu yorumu göndermememi önce yazıyı beğendiğimi belirten bir yorum yazmamı önerdi. Kendisi de yazacaktı. Bakalım ne cevap verecekti… Kabul edip yazıyı öven bir yorum yazdım, gece yarısına kadar bekledim ne benimki ne de Ömer beyinki yayınlanmadı. Bu arada Ömer bey belki diğer yazıları da alıntıdır deyince incelemeye başladım. Tam sekiz şiirini inceledim hepsi internetten alıntıydı, inceledikçe şok oluyordum.

Bir de dikkatimi çeken bir konu bu kişi hakkındaki şüphelerimi netleştirdi. Bu kadar duygulu şiirler yazan bir kişiye, gelen yorumlarda da şiir hakkında ifadeler var iken ve yorumlara vereceği cevaplar ifadeli olması gerekirken tüm yorumları sadece kuru bir teşekkür ederek cevaplamıştı. Ben bu kişinin yaptığı hareketi esefle kınıyorum… Başkalarının yazılarını kendi yazmış gibi hepimize okutup yorumlar almış. Yüz küsur yazı yazmış. Hepsini inceleyemedim ama incelediğim sekiz yazısı da alıntıydı. Ona yorum yazan arkadaşlarımın emeğine yazık değil mi?

Editörlerin her yazıyı incelemeleri mümkün değil. Bir saat kadar önce sevgili Başak’ı arayıp durumu izah ettiğimde teşekkür ederek böyle durumlarda “Hata Bildir” bölümünü tıklamamı söyledi. Sanıyorum başka bir bloger arkadaşım benim gibi fark edip Hata Bildir’i tıklamış ki sabah baktığımda son yazı olan Kulağıma Yalan Kaçtı adlı blog yoktu. Bunu da öğrenmiş oldum. Ama tek bir blogda hata olmadığı için aramam isabetli oldu. Bu yazar tamamiyle blogdan silindi arkadaşlar, bloğu kaldırdılar…

Böyle gayri ahlaki bir yöntem seçip bu işin ne zamana kadar yürüyeceğini düşündü acaba?... İclal Aydın gibi tanınmış bir yazarın yazısını seçmek gibi bir hataya düştü bu arkadaş. fark edilince de böyle kaçınılmaz son gerçekleşti. Hala şoklardayım, aklım almıyor yapılan hareketi… Bu da bir nevi hırsızlık değil mi? Ona gelen yazısını öven yorumları okurken hiç mi rahatsızlık duymadı? Tüm bunlara ne gerek vardı diye düşünüp duruyorum…

Sevgilerimle…

 
Toplam blog
: 203
: 2037
Kayıt tarihi
: 23.10.06
 
 

İnsanların yapmaktan mutlu oldukları hobileri vardır. Benim de en severek yaptığım, hayatımda yen..