Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Haziran '13

 
Kategori
Güncel
 

Taksim olaylarını es geçip 'Penguen' belgeseli yayınlayan kanala halk tepki gösteriyor...

Taksim olaylarını es geçip 'Penguen' belgeseli yayınlayan kanala halk tepki gösteriyor...
 

Taksim Gezi Parkı olaylarının en şiddetli olduğu dönemde, polisin yoğun şekilde biber gazı ve tazyikli su kullandığı saatlerde, sadece Halk Tv yayın yapıyordu. Saat 23’den sonra Ulusal kanal da yayına başladı.

Bu arada haber kanallarına bir göz attım. Hiç olaylarla ilgili bir haber, söyleşi, yorum yoktu.

Biliyorsunuz Sayın Başbakan açıklama yaptığı anda otomatikman yayını kesip canlı bağlanan kanallarımız, maalesef yüzbinlerce insanın üzerine acımasızca saldıran polisleri görmezden gelip, olayları hiç duymadılar.

Bu arada en ilginç yayın CNN Türk’teydi! (Star televizyonu haber kanalı olmadığı için onların yayınladığı güzellik yarışmasını es geçiyorum. Zaten izlemediğim bir kanal.)

CNNTürk’ün eylemler sürerken ve polis eylemcilere saldırıyorken penguenleri anlatan belgeseli yayınlaması, herkes gibi benimde tepkimi çekti.

Ben her ne kadar eylemde olmasam da, eylemde olanlar için; “Ben dün gece eylemdeydim de, penguen belgeseliniz vardı, başını kaçırdım, izleyemedim. Tekrar yayınlamak için bir sonraki toplumsal olayı mı bekleyeceksiniz acaba?” diye bir soru gelince ne yapacaklar?

Bu olayla ilgili medyaya yansıyan bilgiler çok ilginç!

CNNTürk’ü arayan izleyici, Cuma akşamı tüm sokaklarda polise karşı direniş ve eylem varken kanalın “Penguen, Sürüde Casus Var” isimli belgeseli yayınlamasına böyle tepki göstermiş.

Kanalı arayanlara verilen cevap da ilginç! Kanalı arayanlara cevap veren görevli “Tepkinizi anlıyoruz, not alıyorum, ileteceğim” diye yanıtlamış.

Kanalı arayan birçok izleyici, “Eylemde oldukları için belgeseli izleyemediklerini, tekrar yayınlanmasını istediğini” söylemiş. Ben şanslıyım. Çünkü aynı belgeseli daha önceden izlemiştim(!) Hatta hızını alamayanlar, adreslerini vererek “Evime bir penguen yollar mısınız?” diye de sormuş.

CNNTürk kanalına ve çalışanlarına da aynı talebi içeren yüzlerce e-posta gelmiş.

Sosyal medyadan tepkisini gösterenler de Beşiktaş, Dolmabahçe’deki eylemden bir kareye penguenleri yerleştirmiş ve fotoğrafta, “Antarktika direniyor” yazmış.

Penguen protestosu Facebook ve Twitter’da da sürüyor, kullanıcılar profil fotoğraflarını penguen yapıyor ve “penguen istiyoruz” diye yazıyorlar.

Bu arada, orijinal CNN International’da Türkiye’deki direniş uzun süre gösterdi. 

 
Toplam blog
: 3842
: 3093
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..