Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Nisan '07

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Taksiyle gelin

Yine işsiz olduğum günlerden biri. Bir iş görüşmesine çağrıldım. İlanı hatırlıyorum Anadolu yakasında ikamet eden, yüksek okul mezunu yaş sınırı yok. Çağırdılar. Adresi verdiler. Dimes Sanayi Sitesi. Bilirmisiniz Dimes Sanayi Sitesi nerede? Ben bu görüşmeye gittiğimde öğrenmiş oldum.Üsküdar'dan Dudullu minübüslerine bindim.Yaklaşık 1, 5 saat sürüyor. Dudullu da iniyorsunuz. İmes Sanayi Sitesinden geçen otobüsler var onlara biniyorsunuz Dimes Sanayi Sitesine en yakın yerde iniyorsunuz ki bu en yakın yer yürüyerek yarım saat mecburen bir taksiye biniyorsunuz ve görüşeceğiniz yere geliyorsunuz.

Sanayi siteleri nasıl yerler iyi kötü tahayyül edebilirsiniz.Görüşme yapacağınız firmayı buluyorsunuz.Sizi o firmanın kalitesine uygun biri karşılıyor.İki saat kadar bekletiyor çünkü patronun çayını götürmek telefonunu bağlamak vb işlerle meşgul.Bu arada önündeki sandalye boş ama size ne için geldiğinizi soracak, sizi oturtarak bekletecek kapasiteden yoksun bir kızcağız.Bütün konsantrasyonunu patronunun isteklerini yerine getirmeye vermiş o an.45 dakika kadar ayakta bekledikten sonra nihayet sizi fark ediyor ve ne için geldiğinizi soruyor.Söylüyorsunuz.Sizi nihayet önündeki boş sandalyeye oturtuyor.Bu arada sizinle görüşmeyi yapacak kişi yanında biri ile geliyor "x hanım yarın bizimle başlayacak gerekli evrakları söyleyin" diyor.Size dönüyor ve "Sizi birazdan alacağım" deyip gidiyor.Bu arada yapılan konuşmadan "x hanımın , sekreter hanımın kankası olduğunu anlıyorsunuz."İş bitmiş belli.Aranan personel bulunmuş.1 saat kadar bekliyorsunuz.Allahtan o güne başka bir randevunuz yok.Vaktiniz bol.Görüşme yapacak bayan geliyor ve sizi görüşmeye alıyor.Önünde Özgeçmişiniz olduğu halde size aynı soruların yer aldığı bir başvuru formu veriyor.Dolduruyorsunuz. Bir de sözlü olarak aynı sorulara cevap veriyorsunuz.Sorun yok gibi gözüküyor.

Size sormak istedğiniz sorular olup olmadığı soruluyor.İş başı 08:30 da başlıyor bitiş saati her yerde olduğu gibi belli değil ve Cumartesileri tam gün mesai.Ücret? diyorsunuz. 15 yıllık iş tecrübeniz var, yöneticilik yapmışsınız özgeçmişiniz önlerinde duruyor teklif ettikleri ücret 750 ytl.Yol+yemek? Yol yemek yok.Servis?Servis yok.Peki ama buraya vasıta yok en yakın vasıtadan indikten sonra yarım saat yol yürümeniz gerekiyor.Bostancı'dan ya da İmes'den taksiye binebilirsiniz oluyor cevap.Siz oldukça dirayetli ve son derece kibar bir insansınız.Zeraftinizi bozup karşınızdakine küfür etmiyorsunuz.750 Ytl maaş vereceksiniz günde 6 milyona yakın yol parası vereceğim ve üstelik bu yetmiyormuş gibi bir de taksi parası vereceğim isterseniz size de bir kaç kuruş vereyim" demiyorsunuz.Buna rağmen "Şartlarımızı kabul ediyorsanız bize üçgün içinde dönün üç gün opsiyon tanıyoruz size." diyor karşı taraf."Pek kabul edilebilecek şartlar sunmadınız."diyorsunuz."Hatta alay bile ettiniz." diyeceksiniz yutuyorsunuz.İlgilerine teşekkür edip çıkıyorsunuz.

Arabaların gelip geçtiği bir yere çıkacaksınız ama birtürlü yolu bulamıyorsunuz. Birilerine merkezi bir yere nasıl gideceğinizi sorarken başörtülü bir kadın "Ben sizi götüreyim" diyor. Sohbet ede ede gidiyorsunuz kadınla."Buraları tanrının unuttuğu yerler."diyor."Benim evim yakın geliyom sabahları burda bi yere , çöpleri topluyom, çayı neyin demliyom, ortalığı temizliyom öğlende de evime dönüyom.Burada pek para vermezler adama sen boşuna zahmet etmişsin hanımım."diyor.Neyse düzlük bi yere geliyoruz.Beni bir otobüs durağının önünde bırakıyor kadın bineceğim otobüsün numarasını da söylüyor.Allah'a emanet edip gidiyor.

Üçüncü günün sonunda bir telefon alıyorum"Hanımefendi şartlarımızı düşündünüz mü? Geliyormusunuz?" kulaklarıma inanamıyorum. Bir çaycı kadın bile hiç birşey sormadığı halde ve hiç bir şey bilmediği halde "Buralar çalışılacak yerler değil boşuna zahmet etmişsin hanımım" derken bu insanların sanki ayda 3-4 milyar maaş teklif ediyorlarmış da ben naz yapıyormuşum edasındaki tavırlarına çok şaşıryorum.Yine de" 1000 YTL maaş verirseniz düşünebilirim"diyorum.Cevapları"Bu rakkam bizim ücret politikamızı aşar." oluyor. Birkez daha ilgilerine teşekkür ediyorum ve cevabımın "hayır" olduğunu söylüyorum."Hayır diyeceğinizilanlara başvuru yapıp da firmaları oyalamayın!"diye sert bir çıkış alıyorum karşıdan ve içimden "La Havle " çekerek kapatıyorum telefonu.
Aklıma takılan şu oluyor "Beni acaba sekreter olan kızın kankasından daha ucuza kapatabileceklerini mi düşünüp tekrar aradılar ki ondan çok çok daha kalifiye olduğum kesin, yoksa kız iki gün dayanıp üçüncü gün kaçtığı için mi tekrar aradılar?"Fıkra gibi iş görüşmlerime bir yenisi daha ilave edilmişti ve ben bunlarla ilgili bir kitap yazmayı düşünmeye başlamıştım.

 
Toplam blog
: 167
: 1867
Kayıt tarihi
: 20.04.07
 
 

01/06/1967 Rize/fındıklı doğumlu olmama rağmen doğum yerimi hiç görmedim. Türkiye'nin hemen her ilin..