Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ağustos '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Takvimden bir yaprak daha

Takvimden bir yaprak daha
 

Agustos ayinin yirmi dokuzundaki takvimdeki ozlu soz beni dusundurdu .

Yaslilik nedir ? Yarim yuzyili tamamladim bazi saglik sorunlarim olmasina ragmen . Giderek yaslaniyor muyum ? Ilk okulda iken oglum bir gun "Anne sacini boyatirsan daha genc gorunursun "demisti ve boyattim da . Oysa Japon Imparatoru ve hanimi gibi dogal olarak beyazlamasini istiyordum . Bir kere boyatinca ardi geliyor bayan arkadaslar anlarlar . Gerci simdi erkekler de saclarini boyuyorlar .

Buraya ilk geldigimde saclari bembeyaz gordugum kisilerin sayisi parmakla sayilacak kadar azdi . Hala da oyle . Japonlar yasliligi kabul etmiyor gibiler . Ornegin trende yer vermek istedigimde bir cok kez itirazla karsilastim . O kucucuk boylari ile halkalara tutunup dengelerini saglamaya calisirlar . Oturmak isteyenler , trenle oturanlara biraz yer acmalarini soyleyenler orta yasli hanimlardir genellikle .

Yaslilikla neyi kaybederiz ? Bu isi tibbi olarak aciklamam olanaksiz . Ancak yasin bizlere verdigi deger onemli , bize kazandirdigi deneyimler onemli . Tabi kullanma olanagi verilirse . Bir gun bir Cin li arkadas "Japonlar neden kendilerinin yasli olarak adlandirilmalarindan hoslanmiyorlar , bir turlu anlayamiyorum . Benim kulturumde yasli kelimesi icin kullanilan karekter saygi duyulan kisi anlamina gelir ." demisti . O karekteri takvimdeki ozlu sozun altina yazdim kirmizi kalemle . (ROUJIN) diye okunur .

Saygi duyulan kisi . Gercekte oyle mi ? En azindan "M ...."derler yaslilara . Bir cok kisi icin asalaktir . Bakilmaya muhtac ise ev de yeterli geliri yoksa yandi gitti .

Babami hatirladim . Annemin olumunden sonra erkek kardesimi meslek sahibi olunca hemen kuzeninin kizi ile evlendirmisti. Ilerde elim ayagim tutmayinca bana bakar diye dusunmustu. ama ben yurt disina gidince babam da isini kaybedince erkek kardesimin evine gitmis ama barinamamisti orada . Kucumsenmisti .

"Buyuk soyleme der. " buyuklerimiz. Ilerde ne olacagi bilinmez esimin ebebeynlerine yardim etmek zorunda oldugumu biliyorum . Buna gonulden raziyim kendi sagligim yerinde oldukca .

Dun bahcede kendiliginden buyuyen bir iki agac fidesini baska yere aktarmak istedim . Kayinpederime danistim . O simdilik mevsimin uygun olmadini , ayrica o tur bitkinin koklerine zarar vermeden tumuyle topraktan cikarmazsam bitkinin yasamayacagini soyledi. Onun sozunu dinlemeseydim agac kurmustu bile .

Kisisel olarak yaslilarin deneyimlerinden yararlanilmasi dusuncesindeyim . Bir kac yil once ilkokuldaki ogrencilerlerle bilgi alisverisinde bulunmak uzere hem yabancilar hem de yore insanlari bir araya gelmistik . Genellikle tarimla ugrasan kisiler . Onlar kendi deneyimlerini ogrencilere anlatacaklardi . Gorev yerlerimize dagilmadan bana bazi sorular sordular . Birisi "Ben sizin kadar okumus degilim , sizin gibi olamam." dedi . Cok uzulmustum . Universite egitimi gormekle onlardan ustun degildim . Babam yaslarinda idiler ve benden cok deneyimleri vardi . Onlardan ogrenecegim ne cok sey vardi kimbilir ..

Elden ayaktan dusmeden yasli olmak NE GUZEL....
 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..