Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ocak '08

 
Kategori
Yılbaşı
 

Talih kuşu

Talih kuşu
 

Umut dünyasında umutlar hiç bitmez, sadece ertelenir! Bu sene de Milli Piyango'nun talih kuşu talihlilerini buldu. İkramiye çıkmayanlar şanslarını daha sonraki çekilişlere ertelediler.

Her sene ben de hem milli piyango biletleri hem de diğer şans oyunlarıyla kendime bir şans tanıyorum. Şimdiye kadar amortiler dışında bir ikramiye kazanmasam da, belli aralıklarla şansıma şans tanıyorum. Bu yılbaşında bir benzin istasyonundan aldığım biletlerde 50, 000 YTL lik ikramiyeyi son iki rakamla kaçırdım, çeyrek biletteki 12, 500 YTL yerine son iki rakamda çıkan 12, 50 YTL lik şansıma razı oldum.

Bildiğiniz gibi büyük ikramiye 25 milyon YTL idi. Bununla neler yapılabileceğini az çok eli kalem tutanlar hesaplayabilirler. Küçük bir örnekle tüm parasını gayrimenkule yatıran bir talihli 100 bin YTL den olmak üzere 250 tane ev alsa ve bunları 500 YTL ile kiraya verse eline geçecek aylık kazanç 125, 000 YTL olur ki tüm dünyadaki insanların hayallerinde azımsanamayacak ölçüde bir değer ifade eder. Kalan kısımları sizin hayallerinize bırakıyorum.

Bu hayali diğer birçok senede olduğu gibi çeyrek biletler paylaştı. Yani yukarıdaki örneği dörde böldüğümüzde yaklaşık 30 bin YTL aylık bir kazanç demektir. Bu da birçok kişi için bir sülalesini geçindirme parası anlamına gelir!

Böylesi büyük paraları kazanmak elbette çok güzel ama mutlu olanlar iki elin parmaklarını geçmeyecektir. Bunun yerine bu seneki ikramiye baz alarak farklı bir dağıtım yapılsa daha iyi olmaz mıydı?

Örneğin bir kişinin 25, bir kişinin 5 ve 1 kişinin de 1 milyon kazanması yerine toplamda 3 yerine 31 kişi ikramiye kazansaydı ve hayatlarında ciddi bir fark yaratsalardı nasıl olurdu? Bir de bunların çeyrek bilete ulaşması durumunda 124 kişi hayatlarında ciddi bir fark ortaya çıkardı.

Aynı şekilde 500, 200 ve 100 binlik ikramiyeler de 25 kişiye paylaştırılsaydı, çeyrek biletle düşündüğümüzde 16 yerine 100 kişi ikramiye kazansaydı nasıl olurdu?

Genelde dünya istatistiklerine bakıldığında büyük ikramiye kazananların yüzde doksanı bir yıl içinde ikramiye çıkmadan önceki durumlarından daha kötü bir noktaya geliyorlar. Hayatında büyük para kazanmamış ve bunun hesabını yapmamış insanlar elbette yanlış yatırımlar ve yanlış insanlar sayesinde hayatlarını yok ediyorlar. Yani büyük ikramiyeyi kazanmak dışında bir de gerçekten akıllı yüzde on içine girmeniz gerekiyor ki talih kuşu hayatınızı söndürmeden sizi ve çevrenizdekileri güldürebilsin.

Eminim ki Milli Piyango İdaresi yetkilileri bu istatistikleri benden daha iyi yapıyorlardır. Yine de bir yılbaşı sabahında Milli Piyango listesine baktıktan sonra yine de duygularımı paylaşmak istedim. Eğer bana 25 Milyon YTL çıksaydı bu satırları yazar mıydım diye soracak olursanız kendimden çok da emin olamazdım. Her ne kadar mantığım aynı satırları yazsa da duygularımın aynı şekilde düşüneceğine ihtimal vermiyorum.

Zenginin parası fakirin çenesini yorarmış dedikleri işte bu olsa gerek. Siz yine de şansınıza küsmeyin, talih kuşunun nerede, kimlere güleceği hiç belli olmaz.

Bu vesileyle yeni yılınızı in içten dileklerle kutluyor, sağlık, mutluluk, başarı ve umut dolu bir yıl diliyorum.
 
Toplam blog
: 64
: 968
Kayıt tarihi
: 28.10.07
 
 

Mülkiye İşletme mezunuyum ve aynı zamanda Sakarya Üniversitesi Maliye Bömlümünde doktora öğrencis..