Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '13

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Tam buğday unlu peynirli poğaça

Tam buğday unlu peynirli poğaça
 

Tam buğday ununa uzun zaman çok temkinli yaklaştım. Ekmek olarak tüketiyoruz, beyaz ekmeği tamamen bıraktık ama hamur işlerinde kullanmayı beceremem gibi bir önyargıya sahiptim. Fakat kullanmaya başlayınca sonuçtan çok memnun kaldım ve endişelerimin yersiz olduğunu anladım. Ailenin diğer fertleri tarafından da garipsenmeyince beyaz un yerine tam buğday unu kullanmaya başladım.

Genelde öyle kek, börek, poğaça meraklısı bir insan değilim. Okul zamanı beslenme için ya da haftasonu kahvaltılarına yapıyorum kek ya da poğaçayı, Bu poğaçanın da tarifi çok pratik. Uzun zamandır sıklıkla uyguluyorum ve her seferinde çok memnun kalıyorum. Yapması en fazla on dakikamı alıyor. Sadece tam buğday unlu olduğu için kıvamı normal poğaçaya göre biraz sıkı oluyor. Damak tadınıza uymazsa beyaz unla karışık olarak da yapılabilir. Ama bu şekilde de çok lezzetli oluyor.


MALZEMELER

1 çay bardağı yoğurt

1 kase ezilmiş beyaz peynir

2,5 su bardağı tam buğday unu

1 paket kabartma tozu

Arzuya göre ince kıyılmış dereotu ya da maydanoz

 

Üzeri için,

Çörek otu

1 yumurta sarısı

 

Tüm malzemeler iyice yoğurularak elde yuvarlak şekil verilir. Fırın tepsisine dizildikten sonra üzerine yumurta sarısı sürülür ve çörek otu serpilir. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 20 dakika kadar pişirilir.


 

 
Toplam blog
: 52
: 1959
Kayıt tarihi
: 24.08.13
 
 

39 yaşındayım. 7 yaşında bir oğlum var. Muhasebe, finans, dış ticaret işleri ile meşgulüm. ..