Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mart '08

 
Kategori
Eğitim
 

Tam öğrenme yaklaşımı

Tam Öğrenme yaklaşımını geliştiren kişi: Bloom
Tam öğrenmenin gelişiminde esinlenen öğretim yaklaşımı: Okulda Öğrenme Modeli
Tam öğrenme yaklaşımının temel varsayımı: Gerekli koşullar sağlandığında ve ek öğrenme zamanı sağlandığında her öğrenci öğrenebilir.

Tam öğrenme yaklaşımının temel bileşenleri:

1- Giriş davranışları (hazırbulunuşluk)

a- Bilişsel (ön öğrenmeler, zihinsel yetenekler)
b- Duyuşsal (derse yönelik İLGİ, derse yönelik TUTUM ve derse ilişkin AKADEMİK ÖZGÜVEN
c- Devinişsel (giriş becerileri)

2- Öğretim hizmetinin nitelikleri (Öğretim hizmeti nitelikleri ilk harfleri ile PİDE olarak kodalanabilir)

a- Pekiştirme
b- İpucu (işaret ve açıklamalar)
c- Dönüt ve düzeltme
d- Etkin katılım

3- Öğrenme Ürünleri: Öğenme öğretme süreci ve etkinlikleri sonucunda oluşan öğrenmeler

Tam öğrenme modelinin bağımlı değişkeni: ÖĞRENME ÜRÜNLERİ (Giriş davranışının tam olup olmamasına, öğretim hizmetinin etkili olup olmamasına bağlıdır.

Tam öğrenme modelinin bağımsız değişkenleri: (Kontrol edilebilenler: GİRİŞ DAVRANIŞLARI-ÖĞRETİM HİZMETİNİN NİTELİKLERİ)

Tam öğrenme sürecinde öğretilecek konu için önce giriş davranışlarının olup olmadığı ölçülür. Giriş davranışlarında eksiklikler varsa tamamlanır sonra yeni konuya geçilir. Yeni konu öğretim hizmeti değişkenleri bir bütünlük içinde uygulanarak işlenir. Yeni konu öğretildikten sonra izleme değerlendirmesi yapılır. Öğrencilerin bir kısmı tam öğrenme ölçütüne ulaşmıştır. Bu öğrencilere zenginleştirilmiş öğretim etkinlikleri yaptırılır. Bazı öğrenciler tam öğrenme ölçütünün altında kalacaklardır. Bu öğrencilere de tamamlayıcı (düzeltme) etkinlikleri yaptırılır. Bu öğrencilerde tam öğrenme ölçütüne ulaşınca diğer konuya doğru ilerlenir.

BİR KONU (ÜNİTE) TAM ANLAMIYLA ÖĞRENİLMDEN DİĞERİNE GEÇİLMEZ.

Tam öğrenme ölçütüne ulaşan öğrencilerle tam öğrenme ölçütüne ulaşmayan öğrenciler arasındaki bireysel farlılıklar giderek kapatılır.

Tam öğrenme ölçütüne ulaşamayan öğrencileri için yapılan tamamlayıcı (düzeltme) öğretim etkinlikleri:

-Tekrar öğretim
-Birebir öğretim
-Programlı öğretim
-Evde ya da okulda ek çalışmayla öğretim
-Akademik oyunlarla öğretim
-Farklı yöntem ve tekniklerle öğretim
-Küçük guruplarla öğretim
-Yardımcı kaynak ya da kitapla öğretim

Ayrıntılar için bakınız:

1- Özcan Demirel, Eğitimde Program Geliştirme ve Öğretme Sanatı kitapları
2- Benjamin S. Bloom(Çev: D.Ali Öztürk). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme
3- Nuray Senemoğlu. Kuramdan Uygulamaya Gelişim Öğrenme ve Öğretme

 
Toplam blog
: 15
: 7094
Kayıt tarihi
: 19.03.08
 
 

Eğitim Bilimleri Uzmanı Eğitimim: Çanakkale 18 Mart Üniv. Eğitim Fak. Eğitim Bilimleri Bölümü Lis..