Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Tam üç yıl önce...

Tam üç yıl önce...
 

Kedi ile fare


Bugün 11.11.2008, tam 3 yıl önce: 11.11.2005 tarihinde, otuz altı yıllık meslek hayatımda, ilk ve son olan bir Soruşturma başlatıldı hakkımda. Özetle:

Önceki yazımda belirttiğim gibi, kayda değer hiçbir neden olmadan yazılan Şikayet yazısı temel alınarak; içerdiği verilerin doğruluğuna bakılmadan açılan bir İnceleme/Soruşturma.

Devlet sırrı gibi saklanan ve gizli yürütülen işbu soruşturmanın sonucunu, altı ay sonra, 08.05.2005 tarihinde, büyük zorluklarla fotokopilerini aldığım rapordan öğrendim.

Hiçbir yönüyle usulüne uygun yürütülmeyen Soruşturma hakkında “düzenlenen” raporun “TEKLİFLER” bölümünde soruşturmacı diyor ki:

TEKLİFLER

A. DİSİPLİN YÖNÜNDEN:

1. “Öğrencilerle ilgilenmediği, görevini tam olarak yapmadığı, uyarıları dikkate almadığı.” İddiası sübut bulunduğundan 657 S.D.M.K. nun 125. maddesi C/a fıkrası hükmünce 1/8 oranında aylıktan kesim cezasının TECSİYESİNİN;

2. “Mesai arkadaşları ile konuşmadığı.” İddiasının sübuta ermediğinden, ceza teklifine gerek olmadığının;

3. “Çalışma takvimine göre önceden duyurulan 06.09.2005 tarihli sene başı öğretmenler toplantısına katılmadığı” iddiası ile ilgili olarak, okul müdürü tarafından soruşturması yapılarak, maaş kesimi ile tecziyesi ön görülmüş ve uygulanmış olduğu; aynı suçtan ikinci bir ceza verilemeyeceğinden; ceza teklifine gerek olmadığının;

4. “22.09.2005 tarihinde dersi olduğu halde görevine gelmediği” iddiası sübuta ermediğinden ceza teklifine gerek olmadığının;

Bu görünen iddialar, “müdür”ün Şikayet yazısından harfiyen alındıklarına göre, yazıyı yazana şu soruyu soramaz mıyız: Ne maksatla yazdın bu yazıyı?

Soruşturmacıya da şu soruları soralım:

- Çok iyi dereceye sahip, 36 yılık ve emekliliğini hakketmiş bir Öğretmenin, Öğrencilerle ilgilenmediğini nasıl sübuta erdirdin?

- Hiç derslerine girmediği öğrencilerin olumsuz ifadelerini almayı nasıl başardın ve vicdanın hiç mi sızlamadı?

- Okul “müdür”ü ile nasıl bağınız var? İkiniz de Kürt kökenli olduğunuz için mi ona destek çıktın?

Olay Kürt-Türk meselesine dönüştürüldü ve bugünlere kadar gelindi.

Mahkeme, DİSİPLİN YÖNÜNDEN verilen CEZA işlemini İPTAL etti ve kesilen miktar yasal faiziyle birlikte HESABIMA yatırılmıştır.

Fakat benim en çok ağırıma giden İDARİ YÖNDEN verilen GÖREV YERİMİN DEĞİŞTİRİLMESİ cezasıdır.

TEKLİFLER:

B. İDARİ YÖNDEN:

1.”Öğrenciler ve bölüm öğretmenleri ile aralarında oluşabilecek olayların önlenmesi, motor bölümü öğretmenleri arasındaki gerilimin giderilmesi; …….. Anadolu Teknik ve Teknik Meslek Lisesi motor bölümü öğretmenleri ve öğretmen …………….. için daha huzurlu bir eğitim-öğretim ortamı sağlanması bakımından;

5442 S.İ.İ. Kanun’u 8/c maddesi gereğince ………………..görev yerinin değiştirilmesi;”


Göründüğü gibi, soruşturmacı müneccimliğe soyunmuş. Gerçeklerle yakından uzaktan ilgisi olmayan bahaneler uydurarak, kendisine verilen “talimat” doğrultusunda gayretini göstermiş ve “din” kardeşine destek olmaya çalışmış. Başardılar da….. Böylelikle benim 3 yılımı ve sağlığımı alıp götürdüler.

“Bazı hikayeler tam bitti yerde başlar” demişler ya. Bu gerçek hikaye de öyle olacak. Sizin gibi ben de sonunu merak ediyorum…

TAHLİL VE MÜNAKAŞA bölümünde soruşturmacı diyor ki:

“2001 yılından bu yana yukarıda açıklanan tavırlarını sürdüren “Öğretmen” un mevcut durumuyla okulun motor bölümü öğretmenleri arasında huzursuzluk ve gerginliklere neden olduğu; açıklanan durumundan dolayı 2004-2005 öğretim yılı 10-K Sınıf öğrencileriyle sorunlar yaşandığı; benzer olayların öğrenciler ve bölüm öğretmenleriyle yaşanmasının ihtimal dahilinde olduğu; ve bu durumun eğitim-öğretimi olumsuz etkileyeceği görüşü ile;

Öğretmenin 5442 S.İ.İ Kanun’u 8/c maddesi gereğince……….öğretmenlik görevinden alınarak, durumuna uygun bir okula görevlendirilmesinin uygun olacağı;”

Yoruma açık TAHLİL ve TEKLİF ?!

Yorumlarınızda bir de şu gerçeği dikkate almanızı istiyorum:

1.Bahsedilen 10-K Sınıf Öğrencilerinin Listesi elimde. İfadeleri alınan öğrenciler işaretlenmiş durumda;

2.2004-2005 öğretim yılında, 10-K sınıfın derslerine giren Öğretmenlerin Listesi elimde. Listede benim adım YOK !

3.2004-2005 öğretim yılına ait Haftalık Ders Dağılım Çizelgem elimde. Çizelgede 10-K Sınıfı YOK ! (Ne öncekilerde, ne de sonrakilerde)

Güler misin? Ağlar mısın?

Çin usulü işkence nasıl oluyormuş sizler de görün…

İlçe MEM, İl MEM, Valilik Makamı ve MEB bu gerçeği hala görmek istemiyorlar. Yapılan hatalar zincirine takılıp kaldılar…


< devamı="" var="">>>>

 
Toplam blog
: 32
: 785
Kayıt tarihi
: 17.10.08
 
 

Otuz altı yıl Eğitim sektöründe: Meslek Öğretmenliği ve Yöneticilik yaptıktan sonra 1.5 yıl önce ..